woensdag 27 maart 2013

gekkengoud


 photo p1_zpsb43c5cb2.jpg

Pyriet is een sterk inzichtgevende steen en bevordert hierdoor zelfkennis,
haalt verdrongen herinneringen naar boven,
bevordert inzicht in de oorzaak van schadelijke situaties of van ziekte en symptomen.
Pyriet stimuleert de werking van de lever,
helpt bij doorbloedingsstoornissen (bv. spataderen) en
bevordert de vorming van rode bloedlichaampjes.
 
Het wordt ook wel kattengoud of gekkengoud (van het Engelse fool's gold) genoemd
omdat het soms voor goud aangezien werd.

bron: www

 photo p2_zps25620dec.jpg


16 opmerkingen:

  1. 't Is dus niet allemaal goud wat blinkt, Antje !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed goud...alleen verdrongen herinneringen naar boven halen hoeft niet van mij,laat die maar lekker zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Antje deze steen krijgt wel een heleboel eigenschappen toegewezen! Hoe komen ze daar toch bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker bling, bling. Je kan er zonder problemen zo'n mooie klomp van te hebben.
    Je zou er zo gek op kunnen worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat wisten we al lang hé ann,
    dat geld en goed niet alles is:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me qua gezondheid een interessante steen, toch eens van dichterbij bekijken!
    "Het is niet al goud wat blinkt" :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En in de boeken van Jean Auel, over de Stam van de Holenbeer, gebruikte de hoofdpersone Ayla die steen om gemakkelijk vuur te maken..het schijnt erg makkelijk vonken te produceren als je het tegen elkaar slaat! :-)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi blok klatergoud die ook nog bijzondere krachten schijnt te hebben Ann.
    Wel mooi als decoratie.
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. fool's gold, het verschil is toch groot vindt ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat stenen allemaal kunnen doen..
    Mooi is hij wel.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, dit wist ik niet, bedankt rantje om dit gat in mijn cultuur te dichten!
    Ik hoop dan ook dat je dag als goud mag blinken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi vind ik hem, bruut en blinkend, mooie combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. nog nooit van gehoord , een bijzondere steen dus

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb herinneringen die zijn goud waard.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!