zondag 15 september 2013

in de ban



Een varken is geen koe.
Iedereen weet al dat ik zot ben van koetjes en als ik ze zie een praatje met ze maak,
maar sinds kort ben ik ook zo'n klein beetje veel in de ban van het varken :-)
De schuldigen zijn te vinden op facebook, jawel facebook.
Al een tijdje volg ik de Koe pagina van Koen De Langhe
waar je de allermooiste koe-foto's kan bewonderen.
Maar toen kwam het varken ook voorbij via Gert van den Bosch (en later ook Koen),
mooier dan fotomodellen, allé ja, alleszins snoeziger, grappiger en natureller :-)
Wil je meegenieten typ 'Koe' of 'Gert van den Bosch' in op fb (ga naar 'albums') 
beide staan 'openbaar' dus je hoeft niet eens 'vrienden' te worden.
Natuurlijk kan je er ook hun vele andere foto's bewonderen van dieren, landschappen,...


41 opmerkingen:

  1. 'k Lees hier vlak boven 'Waarom niet eens gek doen en reageren'...
    Prettige avond, Antje !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Koeien en varkens zijn altijd leuk om te zien.
    Fijne avond meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar is dit jouw koe?Hij is mooi.........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig leuk ja was dat om te zien,

    enne koen en zijn makker hebben de beestjes treffend geschoten:-)
    ik zie ons, ( jou en mij) eigenlijk al in een modderpoel liggen hoor:-)

    kom maar op:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha Dien, k zie ons al, moet toch wel tof zijn,
      maar k zou toch zo'n pakje willen aan hebben als zij hoor

      Verwijderen
  5. Ik vind koeien ontzettend mooie dieren! Heel mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de koe weet je alvast stevig neer te zetten hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. rené vanoirbeek15 sep 2013, 21:06:00

    ...prachtige albums van Koen, ik hou ook van die dieren An, groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Koeien poseren liever volgens mij.. ik kom ze in ieder geval vaker tegen dan varkens! :-)
    (échte varkens dan.. hehe)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je laatste foto is een schilderijtje, an! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik moet aan Pink Floyd denken... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. euhm? omdat je in de ban bent van die groep of zingen ze over een koe?

      Verwijderen
    2. http://www.youtube.com/watch?v=UyRJzdKUho0

      ;-)

      Verwijderen
  11. we zitten hier met 2 naar je koe te kijken en zijn onder de indruk, zo'n mooie foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor jou rantje, als dank voor je weer knappe foto's van die heerlijke, mooie koe:

    Een koe stond lui te wachten
    In een veel te grote wei
    En zijn overvolle uier
    Hing er als een doedelzakie bij
    Hij had geen trek in eten
    Als zijn magen zaten vol
    Daar stond ie stom te kauwen
    Op een stukje stimorol
    [ Lyrics from: http://www.lyricsty.com/neerlands-hoop-un-koe-lyrics.html ]
    De boer die hem moets melken
    Was weer eens veel te laat
    En niets doet meer pijn
    Dan een uier die op springen staat
    Dan strekken zich de tepels
    En rekken zo het vel
    Dat je als koe maar af moet wachten
    Houdt ie het niet of
    Houdt ie het wel

    Nu is haast elke uier
    Bestand tegen een stoot
    Maar ditmaal was de spanning
    Voor het uiervel te groot
    De boer die aan kwam fietsen
    Dacht: die uier houdt het wel
    Maar vlak voordat ie aankwam
    Dacht ie: Verrek het regent melk

    En toen ie rondkeek in de weide
    Stond daar enkel nog die knol
    En tussen de koeievlaaien
    Lag een stukje stimorol

    Boe boe koetjeboe
    Boe boe koetjeboe

    Dus zie je ooit een uier
    En staa die tepel strak
    Maak dan dat je wegkomt
    Het is zonde van je pak
    © Neerlands Hoop

    *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik weet niet of je iets in de nabewerking hebt gedaan, maar de foto's zijn inderdaad prachtig!
    Ik ben benieuwd of er nog meer diersoorten volgen ;-)

    Groeten uit Sneek,
    dzjiedzjee.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dit zijn echt schilderijtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik ga onmiddellijk de koe bij de horens pakken An


    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen


  16. Mooie gezonde prachtige koe en mooie foto.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een pracht model en zo stevig gebouwd, nix geen anorexia! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fotorantje, ik kende de website "Fotogeniek België" van Koen De Langhe al langer. Koen De Langhe is een grootmeester in de fotografie. Maar Gert Van Den Bosch kende ik nog niet. Ik ben eens gaan kijken op fb. Hij kan er ook wat van. Wow !Schitterende foto's ! Hij brengt voornamelijk dieren in beeld, maar dan op meesterlijke wijze. Vergeleken met deze jongens zijn wij maar amateurkes, hé ? Hoewel, jouw koetje mag er ook best zijn, hoor.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. t zijn kraks hé Fluwijn, eigenlijk kijk ik daar beter niet te veel of ik durf niks meer op m'n blog zetten
      door hen word ik veel te kritisch :-)

      Verwijderen
  19. Mooi is je koe en je geit is ook niet mis, maar je link `albums` zie ik niet :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. er staan geen links Marjolijn want je kan het enkel zien op facebook en als je daar niet aangemeld bent kan je dat dus niet zien
      ik probeer ze toch even hier te zetten maar weet niet of het zal werken
      https://www.facebook.com/pages/Koe/431285280297456?fref=ts

      https://www.facebook.com/gert.vandenbosch.7/media_set?set=a.145897572254858.1073741831.100005038474329&type=3

      Verwijderen
  20. Inderdaad , die twee kennen net als jij ervan ! Knappe foto's van beiden en natuurlijk ook van jou ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Knappe dame en wat kan je zeggen als je zo'n dame tegen komt , Boe.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beide foto's zijn in elk geval geweldig An!
    Maar inderdaad, varkens zijn ook leuk om te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jouw koetjes moeten niet onderdoen hé, ze staan schitterend te pronken!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. In de ban van de koe of van het varkentje ... het zijn knappe foto's en lieve dieren Antje ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het zijn koeien om van te genieten, prachtige dieren

    BeantwoordenVerwijderen
  26. een mooie foto,s van jou koe ze mag er zijn
    en nou de varkentjes ik mag ze ook graag zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een koe met horens, zoals het hoort.
    Een sterk beest, varkentjes zijn slimme beestjes. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De koe zegt boe, maar ik ook al bedoel ik daar een snik mee: geen nieuw mooi log te zien bij jou! Nu ja, soms moet je even stoom afblazen, daar kan ik inkomen. Fijne dag nog rantjelief!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja Koen & Gert ken ik van op fb... altijd leuk die koeien en varkens. Maar jouw koe moet zeker ni onderdoen An, ze lijkt wel uit de foto te stappen... zo van 'seg mannekes ik heb t hier voor t zeggen he' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een koe mag dan een koe zijn maar ik heb
    zelden zulke mooie koeien geportretteerd gezien
    als hier bij jou! Ik kon hem echt heel mooi bekijken zo
    en het is eigenlijk gewoon een heel mooi dier!
    Heel mooi vereeuwigd!
    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!