vrijdag 8 november 2013

be happy



Don't worry, be happy
zelfs als je kop (letterlijk op twee manieren) bijna onder gaat,
ooit komt alles wel goed en vindt je rust, op de een of andere manier.


Dat denk ik dan als ik het lachende gezichtje nog net boven het water uit zie piepen.
Zelfbeklag en zelfmedelijden helpt niemand vooruit
Heel even mag dat, in een hoekje kruipen en treuren,
maar dan moet je je hoofd weer omhoog steken en oplossingen zoeken, handelen, en verder gaan!
Met doorzetting, positiviteit en humor kom je al een heel eind

 
Anders is het natuurlijk bij levensbedreigende ziekte, zwaar financiële problemen, 
overlijden van een dierbare, onhoudbare toestanden in het gezin,...
Probeer dan maar je hoofd boven water te houden, dat is niet eenvoudig
 In gedachten ben ik nu bij die vrienden/vriendinnen (blog en andere)
Hen veel kracht en goeie moed wensen is het enige wat ik kan doen
 

Het leven is als een weegschaal
soms weegt verdriet door en een andere keer het happy gevoel


En terwijl ik het kopje nog eens goed onderdompel glimlach ik,
heb ik altijd als ik denk aan diegene van wie ik het kreeg ;-)
Eentje die er zich ook altijd door slaat ondanks alles.
 
 
 Maak er een gezellig weekend van en als je de afwas doet denk eens aan dit kopje :-)
 
 

33 opmerkingen:

  1. Een gelukbrengend kopje, ik zal er zeker aan denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dacht even dat het onder de sneeuw zat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij het de hele tijd maar onder duwen.. hoe kún je!! Dat smilietje moet wel érg optimistisch zijn hoor! :-PPP
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. terug zo'n een prachtig logje An..

    het betere blogwerk

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :-) ik worstel en kom boven:-)

    dat laat je snuitje precies goed zien lieve ann

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van zo'n beker moet je toch blij worden.....mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie en ware woorden weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk logje en door zijn gewoonheid van het afwassen zo vreselijk speciaal met je boodschap

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't Heeft een positief kantje, Antje...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een heel goed gedacht. Ik neem een kopje uit de afwasmachine en maak direct een sopje zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hihi .. geweldig, dat lachend snoetje tss al dat schuim, an! :-)))

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is al heel fijn An.
    Mooi die herkenbare beker, ik gebruik er ook zo een met regelmaat ..:-)
    Fijn weekend hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. *zucht*
    ... en wow, wat een log, wat een boodschap geef je ons mee rantje. Bedankt meid, niet alleen voor dit streepje schoonheid maar ook voor de gedachte die jij er in steekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. rené vanoirbeek9 nov 2013, 09:28:00

    ...zo is dat Ann, de praktijk zal wel iets moeilijker zijn...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een leuke, positieve serie. En ik hoop dat je woorden de bedoelde mensen sterkte geven ;-)

    Groeten uit Sneek,
    dzjiedzjee.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi logje, zowel de tekst als de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. van mij krijg je ook een smiley....
    ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    (♥‿♥)

    maar deze kan je wel niet afwassen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een positief logje, heel knap gedaan Antje!
    Een fijn weekend
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo is dat An! Gelukkig overwegen de happy dagen nog steeds, !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Superleuk, de afwas eens anders bekeken!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Here's a little song I wrote
    You might want to sing it note for note
    Don't worry, be happy.
    In every life we have some trouble
    But when you worry you make it double
    Don't worry, be happy.
    Don't worry, be happy now.

    CHORUS: Don't worry, be happy. Don't worry, be happy.
    Don't worry, be happy. Don't worry, be happy.

    Ain't got no place to lay your head
    Somebody came and took your bed
    Don't worry, be happy.
    The landlord say your rent is late
    He may have to litigate
    Don't worry, be happy.

    CHORUS: (Look at me -- I'm happy. Don't worry, be happy.
    Here I give you my phone number. When you worry, call me,
    I make you happy. Don't worry, be happy.)

    Ain't got no cash, ain't got no style
    Ain't got no gal to make you smile
    Don't worry, be happy.
    'Cause when you worry your face will frown
    And that will bring everybody down
    Don't worry, be happy.

    CHORUS: (Don't worry, don't worry, don't do it.
    Be happy. Put a smile on your face.
    Don't bring everybody down.
    Don't worry. It will soon pass, whatever it is.
    Don't worry, be happy.
    I'm not worried, I'm happy...)
    © Bobby Mcferri

    Fijne zondag rantje al zal het singing in the rain zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goed gedaan Antje,! De afwas steek ik in de machine, maar dat lachende, positieve snuitje en je goede raad, steek ik in mijn hoofd. .. :-) !

    Groetje ... :-)


    Ps: reactie op reactie:
    het eerste woord ken ik al, hip hip hoeraaaa, het tweede ga ik zo dadelijk nog zoeken ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. zo zien we de afwas eens van een andere kant

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het weekend is inmiddels alweer voorbij Anneke,
    maar ik kreeg ook een grote glimlach toen ik dit
    lachende koppie zag. Wat je erbij geschreven hebt vind ik echt heel gaaf.
    Ik ga dit blog even aan een een paar vriendinnen alten zien die eht ook moeilijk hebben.
    Dank je wel xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. super zo'n bord.
    Heb exact dezelfde staan in het sportcafé

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!