woensdag 6 november 2013

gebrabbel


Verwar het niet met schrijven de foefelderij die ik hier nu probeer neer te pennen.
Inspiratieloos als ik was was ik eens curieus wat ik zoal postte in 2010.
t Waren dagelijkse zaken: wat gespinsel , beetje fotogekraam en soms een dagboek.
En onderweg kwam ik 'gebrabbel' tegen zoals ik nu bezig ben, 
zinloze verhalen die aaneen hingen van linken naar blogs.
Versteld stond ik ervan,  t moet in een onbewaakt ogenblik geweest zijn dat ik zoveel onzin uitkraamde
Gelukkig wel te midden van de klaprozen en zonnebloemen
want anders hadden m'n volgers me vast en zeker op een spijkerbed gebonden of me ontslagen.
'Hell ma'  dacht ik, hoe kon het ooit zover komen.
 t Was dus daar dat het roest in de hersenen toesloeg,
gelukkig heb ik nog geen stief been (stief: west-vlaams voor stijf),
dat zal wel zijn omdat ik ooit een hollands nieuw klaverke 4 vond die ik opraapte van het pleintje
En dat is geen joke
Maar kom, dat gebrabbel moet je zeker nooit laten lezen
door je kinderen en kleinkinderen of een stoorsenioor, wat dat ook moge zijn
K zal nu maar ophouden anders krijg ik nog een groen gezicht 
en mag ik enkel nog in de schaduw zitten
Nu nog een foto zoeken in m'n fotoalbum want zonder foto geen fotorantje hé
Voor de rest zou ik zeggen: carpe diem



Jammer genoeg kon ik niet iedereen vermelden die me volgt,
al de gele woorden zijn verwijzingen naar blogs moest je het nog niet door hebben
In 2010 had ik denk ik wel iedereen vermeld, maar jongens t is een intensief werkje.
Je moet het maar eens proberen met al jullie volgers, t is toch regenweer.
Ondertussen ga ik verder op zoek naar inspiratie, dus je zal me even niet elke dag meer hier vinden.
Maar ik kom wel bij jullie spoken hoor.

29 opmerkingen:

  1. wat een prachtige foot ,hier geniet ik van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gedaan An, jammer dat ik niet vermeld word. Whahaha, Amsterdamse humor!!! Kus, Goudse platonische. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach lieve schat, wat een wéééérk:-)

    waar vind je de inspiratie:-)

    awel ann, een ongelukkige liefde geeft héééél veel inspiratie, maar dat wens ik je niet,
    een gelukkkige liefde die wens ik jou, die geeft je nóg véél meer inspiratie:-)

    kijk maar eens goed, waar je het hebt laten liggen, dan vind je het vast, en anders kom je het maar hier halen hé:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhhhhhhhhhhhh wat een eer krijgen we toebedeeld en dat met nog een prachtige foto bij.
    Griezel weertje hé, om diep weg te kruipen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een werk An..

    daar zul je enige tijd zoet mee geweest zijn..

    gebrek aan inspiratie... ?

    je bewijst het tegendeel

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En dat noem je geen inspiratie....
    Meis toch je loopt er van over, knap hoor...!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja amaai! Je zou dan eens geen inspiratie moeten hebben :-) Ik vind het superleuk gedaan Antje maar ik zal het je niet nadoen...zoveel inspiratie heb ik niet ;-) Heel goed gedaan en natuurlijk ben ik vereerd met die link naar mij, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai..., 'Chapeau, Antje' !
    Dankjewel voor de reclame hé !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig gedaan!! :-)
    Soms loop je 'gewoon' tegen inspiratie aan. ga er niet naar op zoek, het kot vanzelf terug ;-)

    Groeten uit Sneek,,
    dzjiedzjee.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel voor de eer om in je proza voor te komen. Geen inspiratie zegt ze dan! Ik doe het je niet na. Ga nu maar een beetje uitwaaien dan komt de inspiratie wel vanzelf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. GEWELDIG, hoe krijg je het voor mekaar en dat alles verpakt in een mooi leesbaar epistel
    Bedankt en over inspiratie gesproken je foto`s zijn overgegaan in prachtige volzinnen.
    Proficiat

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Op je blog mag je lekker krabbelen wat je wil. Dat is je volste vrijheid!
    Ik had het even moeilijk met het flashiegeel, maar heb me er doorgeslagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is echt een werk geweest! Met al mijn volgers zou ik anders snel klaar zijn, maar om het ook zo mooi aan elkaar te schrijven, dat is nog wel een uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. whahaaaaaa .. hilarisch, an! :-)))))))

    die 'hell ma' vind ik de max, terwijl 'geen joke' ook fantastisch gevonden is! :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. geen inspiratie zegt ze dan, dit was nogal een logje, en linken werken. je ehbt dit mooi aan mekaar geschreven, een leuk geheel is het

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nog steeds onder de indruk van hoeveel werk je hierin stak wens ik je een heel fijn weekend

      Verwijderen
  16. Wat een originele manier om je webbies even in de bloemetjes te zetten rantjelief, schitterend gevonden, hoe kom je er op? Aan inspiratie heb jij helemaal geen gebrek, als je dat maar weet. Zowel je schrijfsels als je foto's bewijzen dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Knap gedaan, top !!!! en ik begin er niet aan ..... zou niet weten hoe zo iets vor elkaar te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fotorantje, ik kan me voorstellen dat je nogal wat werk hebt gehad aan die tekst. Knap gedaan en zo leren wij ook nog eens een blog kennen waar we nog nooit geweest waren.
    Inspiratie zal je wel vinden hoor. Niemand van ons die daaraan twijfelt.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi An.

    Prachtige foto en wat heb je dat leuk gedaan zo met woorden spinselen.
    Met andere blogs.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Yep.. dát is echt hartstikke moeilijk en superknap gedaan! ik doe het je zéker niet na.. véél te veel werk! :-P
    Jij mag vaker geen inspiratie hebben hoor hehe.. ik ken dat ook.. daar komen de beste postjes van! ;-)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zag gelijk dat het linken waren naar de blogs van je volgers Anneke,
    en wat ontzettend leuk gedaan :-))))) Ik denk dat ik hier minimaal
    een week over zou moeten bomen want dit is echt niet niks.
    Werkelijk heel erg leuk. Mijn complimenten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. rené vanoirbeek7 nov 2013, 21:37:00

    ...hier moet je pas inspiratie hebben Ann...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heel knap gedaan en nu maar zoek naar heel veel nieuwe inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoe komt een idee ooit tot stand
    kan zo’n gedachte ontstaan?
    Waar komt dat helder ogenblik
    dat inzicht toch vandaan?
    Dat komt door ons, zin voor zin
    gaven wij die woorden in
    die fluisterden wij toe

    Hoe kreeg jij ooit een idee
    vroeg jij je dat nooit eens af..?
    Het was de stem van een van ons
    die jou het inzicht gaf
    De stem van iemand als wij
    onzichtbaar aan je zij
    zo luisterde jij toe

    Je noemde het inspiratie
    adem van de geest
    Inspiratie
    maar wij zijn het
    steeds geweest

    Zo krijgt het kind een idee
    Zo vindt de man wat hij zoekt
    Zo wordt de sterveling een held
    Zo wordt vooruitgang geboekt
    Dat komt door iemand van hier
    De mens bereikt op die manier
    het hogere niveau

    We noemen het inspiratie
    adem van de geest
    Inspiratie
    maar wij zijn het
    wij zijn het steeds geweest
    Noem het inspiratie
    zo noemt men het ‘t meest
    en dat is het ook
    de ingeblazen adem
    van de geest
    van de geest
    © Mathilde Santing

    Fijne nieuwe dag rantjelief, en weerom boordevol inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hahahahaha loooooooooool héél graag gelezen, dat heb je mooi gedaan Antje ! Dank je wel voor de link ... :-) !

    Groetje ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. leuk idee en dan nog vergezeld van een mooie natuurfoto.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!