vrijdag 27 februari 2015

hoop en warmte



eerst wou hij (of wat het een zij) niet poseren
en nam de vleugels :-)


maar met een beetje hoop en overredingskracht kwam het toch weer goed :-)
wel even kopje intrekken zodat hij op de foto kon


het roodborstje staat symbool voor hoop

 Ook las ik een mooie fabel over het beestje:
De Robin of Roodborstje is een vuurbrenger.
Dit vanwege de symbolische vlammen op zijn borst.
De vogel werd verantwoordelijk gesteld voor het brengen van vuur, en dus warmte, naar de aarde.
 
Ik geef graag wat warmte door aan jullie 
en hopelijk wordt het zo een hartverwarmend weekend



23 opmerkingen:

  1. Mooi beestje hé...!!
    Op naar een even mooi weekend An.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. op de tweede foto had hij jou in het oog An...

    prachtige foto's

    op naar een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Jammer dat wij geen roodborstjes in Nederland hebben :D Fijn weekend An..........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, Ann! leuk logje om het weekend mee in te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dit geeft zeker hoop,maar we gaan ook de goede kant op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk an,
    meestal zit het vogeltje bij je in de tuin, en zorg jij door je werk in de tuin dat het beestje makkelijk aan zijn eten kan komen:-)
    mooi hé.
    een scheetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jammer genoeg heb ik geen tuin, dus ga ik ze in het park gaan zoeken :-)

      Verwijderen
  7. Ik moet dan wel werken het weekend en zelfs door tot vrijdag maar.....
    bij eht zien van die prachtige roodborstje ga ik dat zeker volbrengen. Mooie uitleg over die vlammen.
    Heel fijn weekend Anneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lees ik nou hier bij de reacties? geen roodborstjes in Nederland? dat móét haast wel een grapje zijn..ik zag er woensdag nog bij m'n pa in z'n tuin! Roodborstjes zat hier.. maar niet eentje heb ik er zo mooi zien k*kken..! ;-) :-P
    Fijn weekend meid!
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja dat is Ingrid, omdat het haar nier lukt een roodborstje op de foto te zetten

      Verwijderen
  9. Bedankt voor deze warme hartelijke webgroet

    Hartverwarmend logje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jouw warmte is aangekomen, an! ;-))

    en je prachtige plaatjes, ook!!
    hihi .. schattig hoe hij moeite doet om nog net binnen het kadertje te vallen! :-)))))))))

    ook voor jou een warm weekend, an!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je wel voor dit hartverwarmend log Ann
    Prachtig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi voorbeeld van hoop, Je gaf de hoop niet op en je kon hem daarna op de plaat zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zie hem op de tweede foto even naar je kijken .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dank je wel voor telkens weer het mooie roodborstje dat je ons geeft , dank je ook voor de hoop en de warmte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi An.

    Prachtige foto's heb je gemaakt van het roodborstje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik krijg het er helemaal warm van Rantje
    Hij doet echt moeite om er helemaal op staan :-)
    Heerlijke beelden
    Nog een fijne zondag
    groetjes

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Verrassend da het vogeltje op de eerste foto dezelfde is.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een warme surprise :-) Dank je voor al dat moois

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik geniet van je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O zo schattig. Hier zit er eentje in de tuin , maar die krijg ik enkel van ver te zien . Een foto maken zit er niet in en zo mooi als jij ze "vangt" kan ik toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!