zaterdag 16 mei 2015

boterhammen op de heide





boterhammen op de Kalmthoutse heide
de zon hoog boven me en naast me
t Is een en al genieten
met zicht op het ven de Putse Moer




dan smaakt je boterham nog beter








het veenpluis wuift ons toe


 



overal waar je kijkt is het prachtig


 







de Kalmthoutse heide, meer dan de moeite waard!
de wandeling plus heen en terug naar station was ietske te veel,
maar het is nu heerlijk rustig nagenieten met de foto's,

wat een mooie dag was het vorige maandag,
eentje om in het vakje warme herinneringen te bergen





 


 

29 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig gebied en prachtige foto's An! En wat zit er op je boterham? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi An.

    Super mooie foto's An.
    Wat had je weer een mooi plekje om te genieten.


    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n boterham op de heide smaakt altijd lekkerder.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik krijg er zowaar honger van An..

    een bijzonder mooie reeks over dit natuurgebied, dat ik zelf nog niet bezocht heb..

    alvast een prettig weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. k was er ook voor het eerst
      jij zou daar nogal wat km's kunnen stappen

      Verwijderen
  5. Heerlijk ja.. en als er geen uitspanning is, moet je je eigen boterhammen meenemen hè.. dat lijkt wel een beetje Nederlands eigenlijk haha! De 10e foto van boven is mijn favoriet.. maar ik krijg gewoon van álle foto's zin om af te reizen! :-)
    Btw.. het arboretum van Kalmthout ligt pal náást het station.. daar was ik vorig jaar eens en dat was ook voor herhaling vatbaar. Héél wat anders dan de heide natuurlijk.. dat is puur natuur en het arboretum is aangelegd dus cultuur, maar ook echt schitterend hoor!
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gezellig toch dat picknicken :-)
      een uitspanning, dat is pas nederlands, nog nooit gehoord
      ja het arboretum is prachtig, was er een jaar of drie geleden, maar k wil nog eens terug
      en die ligt aan een ander station, kalmthout zelf, wij zijn afgestapt aan station heide

      Verwijderen
    2. Aah zo.. een ander station.. natuurlijk.. ik vroeg me al af hoe je vanaf station Kalmthout helemaal bij die heide moest komen! :-)
      Ja, zéker leuk.. picknicken. :-) Een uitspanning..? is dat Nederlands? da's gewoon een horecazaak met terras hè. Vreemd, nou vind ik het zelf ineens gek klinken.. 't zal wel een oud woord zijn dat ik nog van m'n moeder heb hahahahaa!

      Verwijderen
  6. Ja, dat bammeke met ei ziet er lekker uit, dat ga ik ook nog eens klaarmaken zo...!
    En je hebt prachtige foto's van de Kalmthoutse hei.
    Niet eens zo ver van hier.
    Mooie zondag morgen en geniet maar lekker na...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhhhhhhhh an , daar kun j e toch van genieten, boterham met ei, of kaas, heerlijk,
    dikke prijs gewonnen vandaag :-)
    met deze serie bedoel ik :-)
    prachtig en rustig zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zul jij 's nachts geslapen hebben ;-) Wij stonden op de camping in Putte en reden altijd met de auto naar de toegang van de Kalmthoutse Heide. Dan liepen we naar Belgie, kochten daar een ijsje, en wandelden weer terug. Ook met onze tong op de hielen, hoor. Ik krijg gewoon heimwee van je foto's. En ook heimwee naar een bruine boterham met kaas.
    Sinds ik cvs/me heb, kan ik niet meer tegen suiker en snelle koolhydraten.
    Al was je doodmoe, ik weet zeker dat je thuis voldaan op de dag hebt teruggekeken. En bedankt voor je prachtige foto's!
    Fijne zondag,
    Groetjes kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. k zie het zo gebeuren je nostalgische verhaal :-)
      jij ook al cvs :-(

      Verwijderen
  9. heerlijk in deze omgeving een boterham buiten te eten Ann
    prachtige foto's van dit natuurgebied.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie de natuur in en genieten,prachtig wat je laat zien!!
    en dan smaakt je boterham eens zo lekker
    An ,het is twee keer genieten ,thuis heerlijk onderuit.
    groetjes.............

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het toch eigenlijk eenvoudig he, een paar sneden brood, een bakkie troost en een heide.........
    Genieten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nergens eet je zo lekker dan in de vrije natuur. Een gewone boterham wordt daar een delicatesse.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je doet me honger krijgen niet alleen naar boterhammen maar ook hongerig naar al dat moois

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat lijkt me een fantastisch dagje uit , en van je bokes krijg ik zo al honger :-)
    Een superdagje buiten in de natuur vol genietertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog een paar weken en ik ga die heide ook eens gaan opzoeken! Heerlijk om daar rond te wandelen! Ik kan het geloven dat je hebt genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De beginfoto van je verhaal is GEWELDIG
    Krijg meteen zin en trek :-0
    Hele mooie wandeling, logisch dat je genoten hebt !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk is het daar. Ik kom er ook heel erg graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik kan me levendig indenken dat de boterhammen dat nog lekkerder smaken.
    Wat een schitterend gebied en wat mooi op de foto gezet. Dit zijn echt beelden waar ik hele erg van kan genieten.
    Ook je veenpluis heb je prachtig vereeuwigd. Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ben er nog niet geweest maar in die omgeving moet dat stuutje gesmaakt hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wil ik wel een keer naar toe. Is wel bijna 2u rijden voor mij. Maar goed, tot daar.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!