zondag 21 februari 2016

dagelijks brood



De laatste tijd is er hier heel wat te doen over het feit of brood al dan niet gezond is
k weet niet of het in Nederland ook onderwerp van discussie is

Tot vorig jaar augustus at ik elke dag brood

sindsdien heb ik één keer in de week een broodmaaltijd
ik kan niet zeggen dat ik me daar nu beter of slechter door voel
alles is hetzelfde gebleven

M'n oma at s morgens en s avonds brood en mocht 98 jaar worden
dus tja, zo ongezond kan het ook niet zijn, toch
Alzheimer of dementie had ze al helemaal niet (tarwe zou daartoe leiden)
Zelf blijf ik voorstander van 'alles met mate'





30 opmerkingen:

  1. Hier is de brood hype al wat minder geworden! Zelf eet ik al heel lang spelt brood. Lekkerrr!
    Je foto's zijn weer meesterlijk An, kijk ze toch 's smullen de kleine mensjes!
    Fijne dag, grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. k heb ooit speltbrood geprobeerd maar daar liep ik zo moe van

      Verwijderen
  2. 'k Zit hier te genieten met een brede glimlach, Antje ! Weer super met 'je ventjes' !
    'k Zou niet graag mijn boterhammetjes missen... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi An, als we tegenwoordig naar al die echte en zelfverklaarde voedingsgoeroes zouden luisteren moeten wij ons bij elke hap die we nemen schuldig voelen. Aan mij niet echt besteed, alles met mate zoals je zelf zegt, dat is nog het best. Weer prachtig in beeld gebracht An, waar blijf je het halen, mijn compliment!

    grtjs, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke gedaan weer ,de heren laten het zich goed smaken en gelijk hebben ze.Ik begin het gevoel te krijgen dat er bijna niets goed meer is wat we eten .Ik moet er niet aan denken mijn bammetje met kaas te moeten missen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige foto's weer :) Ik moét brood hebben hoor en pas las ik dat we zonder brood een jodiumtekort,geloof ik,krijgen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige foto's weer :) Ik moét brood hebben hoor en pas las ik dat we zonder brood een jodiumtekort,geloof ik,krijgen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat bedenk je toch weer een leuk onderwerp An.
    Mooie foto's laat je weer zien.
    Brood dat ik eet ik elke dag, kan niet zonder ;-))(maar wel met mate)
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Generaties voor ons hebben gegeten wat de pot schafte en ook het dagelijkse brood hoorde daarbij,.... en nu zou dat alles niet meer goed zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zolang je het maar met maten doet is het wel in orde denk 'k Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij kan brood echt geen kwaad
    Je hebt van die dieet-goeroe`s die ergens bij zweren....maar gelukkig hebben we ons gezonde verstand nog !
    En je toeschouwende bergbroodbeklimmers eten er ook smakelijk van (uit hun knapzak)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi An.

    Hier gewoon mijn broodjes hoor.
    Wat heb je het weer super gemaakt, die twee die zo smullen van hun broodje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk blog met je kleine mannetjes...!
    Ik zou niet graag mijn broodje willen missen en eet dus lekker door.
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 'k Kom nòg eens genieten van 'je kleintjes', Antje ! Zòòò leuk...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben gestopt met het eten van suiker (en suikervervangers) en snelle koolhydraten. Onder de laatste valt ook brood. Als ik brood eet,begin ik te trillen omdat mijn bloedsuiker omhoog schiet. Als m'n bloedsuiker dan weer naar beneden schiet, word ik overvallen door een loodzware vermoeidheid. Of ik brood nou wel of niet gezond vind, doet er dus niet toe ;-)
    Waarom ben je zelf minder brood gaan eten?
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. uittesten, omdat meerdere fibrootjes zeiden dat ze daar beter mee waren...

      Verwijderen
  15. Wat heb je dit weer fantastisch gedaan!
    Brood.
    Ja daar gaat het hier ook over. Teveel zout zou er in zitten maar zonder brood krijg je een jodium tekort.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer prachtig gedaan! :-)
    Nederland is een echt boterhammenland dus als dit soort dingen aan de orde zijn, lees je daar al snel iets over. Nu las ik laatst inderdaad dat vooral voor zwangere vrouwen het heel slecht is juist om geen brood te eten, omdat het ongeboren kind dan door het tekort aan jodium weleens niet goed zou kunnen ontwikkelen. En zo is het altijd wat.. ik lees het en leg het naast me neer. Eet zelf toevallig niet zo héél veel brood ( ben meer van de crackers), maar laat het me niet uit de mond stoten hehe.
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik laat brood ook beslist niet staan.
    Tegenwoordig lijkt bijna niets meer goed te zijn.
    En wat heb je het weer leuk in beeld gebracht.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze mannetjes hebben nergens last van An......
    een kostelijk plaatje,heb je er van gemaakt.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. je mannetjes hebben er geen probleem mee An..

    en ik eigenlijk ook niet

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een boterhammeke kan smaken, Fotorantje. Kijk maar naar die twee mannekes hier, hoe lekker ze hun boterhammeke vinden. Ik laat mij m'n "stutje" niet afpakken hoor.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach, alles eten met mate, en dan gaat het wel. En met brood kun je zo afwisselend eten wat het brood betreft en wat het beleg betreft. Ik zou het niet kunnen missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. of brood al dan niet gezond is, laat ik in het midden!

    laat me nu maar lekker smullen van jouw heerlijke creativiteit!
    manmanman .. wat heeeeeeeeeeeeerlijk! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik eet nog iedere dag mijn boterhammetjes
    je hebt er weer iets heel moois van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  24. bij ons is brood ook een vaste waarde.
    's morgens eet ik wel ontbijtgranen.
    's middags een broodje of slaatje en 's avonds warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tja... volgens mij is het niet zozeer het brood als wel de koolhydraten die erin zouden zitten. Maar hoe je het ook went of keert: het blijft toch lekker eten. Maar ik lees dat jij maar 1 broodmaaltijd in de week eet!!! Wat eet je op die andere dagen dan????

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!