dinsdag 16 februari 2016

elf




als een elfje dansend in de wind
je kan er misschien walsmuziek bij bedenken
en dan met een beetje fantasie zie je een elfensprookje ontstaan... ;-)




"De eerste glimlach van de eerste baby op onze wereld
is in duizenden stukjes uiteen gevallen
en ieder stukje is toen een elf geworden
Dus er lopen duizenden elven rond, hier, daar en overal
Alleen je kunt ze niet altijd zien maar ze zijn er echt!



En nu is het zo dat voor ieder kind dat er geboren wordt
zo'n glimlachende elf ergens op de wereld is.
Maar er is een gevaarlijk dingetje, namelijk,
dat zodra een kind zegt: ik geloof niet in elven,
dan valt zo'n elf meteen ter plekke dood neer.


Dus zeg het nooit! Zeg nooit: ik geloof niet in elven
Voor je het weet raken ze uitgestorven,
die allerliefste, glimlachende elven"

uit Peter Pan van J.M. Barrie




20 opmerkingen:

  1. Ik geloof eigenlijk meer in twaalfjes..! :-)))
    Maar deze dansende madeliefjes mogen er zeer zeker zijn.. door de zachte winter blíjven ze maar gaan hè.. echt een heel sterk bloemetje.
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben al blij dat ik tot tien kan tellen.....
    Dus elfjes is wel moeilijk om in te geloven .... maar ik geloof wel in kabouters :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die kleine bloemekes...!!
    Daar houden elfjes ook wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi geschreven en ik zal er op letten,
    dat ik het nooit zal zeggen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een sprookjesachtige logje An

    prettige avond

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik beloof je bij deze plechtig dat ik het nooit zal zeggen! Ik kijk wel uit: het sprookje bevalt me veel te goed. Je kan toveren met je fototoestel, An :-)
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou An, prachtige foto's met een al even prachtig verhaal er bij, schitterend!

    grtjs, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou wel van de wit en gele combinaties. Top.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik geloof nog in sprookjes, Antje, écht... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk sprookje en de madeliefjes erbij zijn geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohhh nee....
    wat zijn ze mooi,
    ik geloof ook in elfjes hoor,:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat mooie
    en elfjes die sterven nooit ik geloof in elfensprookjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een toepasselijk bloemetje als vermomde elfjes. Ze zijn zo mooi en pretentieloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi An.

    Mooi An.
    Foto en woorden mooi bij elkaar gevonden.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Elfjes of ze nou bestaan of niet het gaat er im dat je ze ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waarom zouden er geen elfjes bestaan ? Er zijn toch ook kabouters en feeën ? :-)
    't is een kniesoor die ze niet ziet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi Anneke, je brengt al volop de lente in huis!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!