dinsdag 15 maart 2016

wandelen




k neem jullie mee met de tjoekketrein naar een provinciaal domein en aansluitend natuurreservaat.
Roodborstje zat al op de uitkijk in de verte


Sinds 1990 is Den Blakken een provinciaal domein in Wetteren.
Het 9,7 ha grote park is gelegen naast het erkend natuurreservaat De Warandeduinen 
waarvan den Blakken de hoogste duin is.
Deze zandduinen zijn ontstaan tijdens de ijstijd, ongeveer 15.000 jaar geleden.


De villa werd gebouwd in 1931 en eigendom van de familie Cordonnier,
die bijna 90 jaar actief was in de wolindustrie



Veel stond er natuurlijk nog niet in bloei
maar t was om te wandelen en dat kan je hier meer dan genoeg






























25 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk wandelen uit daar. Maar sta jij daar nou in innige omhelzing met een boom? en.. vond die boom dat goed..??!! :-PPP
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaja boomknuffelen, doe ik regelmatig
      en de boom genoot ook :-p

      Verwijderen
  2. Mooi..., Antje, rustig...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt opnieuw een mooi wandelgebied ontdekt. En voelde je de sapstroom van de boom?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi vogeltje en huis.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De toverhazelaar! Daar kan ik nooit genoeg foto's van zien.
    Wat een ruimte om daar lekker te wandelen en de lucht is zo mooi blauw. Dan is je dag al bijna geslaagd. Lieve groet aan Antje (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi An de eerste kleuren en knoppen zijn al zichtbaar.
    Rustig en een sfeervolle omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat is een heerlijk wandelgebied, an!
    met nog knuffelbomen ook?? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi natuurgebied daar.
    Inderdaad de moeite waard om daar
    te gaan wandelen en te fotograferen.
    En wij wandelden even mee.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tocht heb je gemaakt...!
    Moeder natuur straalt de lente toch al goed uit, daar in de mooie omgeving.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi An.

    Wat een prachtig gebied is dit.
    En je hebt er prachtige foto's van gemaakt en het was echt genieten van je foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie natuurfoto's, Fotorantje. Ik ken de buurt daar goed. Ik heb daar in een vorig leven nog gewoond. Niet in Den Blakken natuurlijk, maar niet zo ver daar vandaan.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi gebied en je hebt toch al veel kleurrijke voorjaarsboden vast kunnen leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie wandeling in een schitterend natuurgebied en keigoed op de plaat gezet, knap gedaan An!

    grtjs,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige villa in het mooie park! Ik moest wel lachen om de foto waar iemand (jij?) de boom probeert op te tillen! Enne heb je gekeken of er niet nog een dier in die trailer zat? De mevrouw met de rode jas steekt goed af tegen de nog kale bomen!
    T was de moeite waard om met de tjoeketoek op pad te gaan! grtjs ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. niet optillen hé maar knuffelen :-)
      die trailer stond te ver in een weiland die afgespannen was

      Verwijderen
  15. Wij hebben een prinses die ook met bomen knuffelt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Roodborstjes, I love them....
    En als je zo een wandeling begint...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou........ zo mag je me meer meenemen Anneke :-))))
    Ik vond het een geweldige trip en ik heb dan ook super genoten.
    Mooie natuur, bomen, bloemen, insectenhotel, mooi huizen en ook nog mooi weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. aan die treintjes, sta ik ook af en toe An

    foto's heb ik in dat domein zelf nog niet gemaakt


    misschien te dicht in mijn buurt

    een heel mooi reeks An

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als ik je prachtige foto's zie krijg ik spontaan zin om er zelf weer opuit te trekken met de camera!
    Ik heb weer genoten!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het roodborstje alleen al maakt deze serie de moeite waard , heel mooi An !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Moh zie!!! Mooi!!! Hééééél mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!