donderdag 8 december 2016

méér dan geen geluid




Er wordt zoveel geschreven,
er wordt zoveel beweerd
en met een klinkende naam eronder
wordt het ook meteen geloofd.


Er wordt zoveel onderzocht,
conclusies getrokken,
gelijk gehaald en
het ongelijk van de ander bewezen.


Er is zoveel te lezen,
er is zoveel te zien,
te horen, te ervaren,
en er is geen limiet,
het einddoel wordt steeds hoger gesteld.


Laten we af en toe eens een stilte opzoeken,
een stilte die méér is dan geen geluid,
een stilte waarin niets moet
en 'zijn' voldoende is.



27 opmerkingen:

  1. Jij bent een rappe hoor, net mijn reactie afgesloten op een vorig logje en joep daar is het volgende al. Prachtige woorden waar ik helemaal kan achterstaan en mooie foto's erbij. Knap gekozen. laten we er even ZIJN.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stilte is altijd meer dan geen geluid volgens mij.. en ik zoek die ook wel heel graag op.
    Héél mooie foto's weer an.. en laat ik niks meer lezen over 'point final' hè..!!!
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mizz ziet alles :-)
      voorlopig suddert de blog rustig verder, en dan flakkert hij misschien in alle hevigheid terug op of zal hij stilletjes aan uitdoven

      Verwijderen
    2. Óf hij blijft gewoon verder sudderen.. zoals mijn blog ook.. is toch niks mis mee.
      Ik zou je missen hoor!
      En jaaa.. ik zie veel hè, maar ook niet álles hoor! :-)
      Groetjesss!

      Verwijderen
    3. jij sudderen? nee jij staat hevig te pruttelen haha, elke dag posten is niet sudderen
      das lief, k zou het ook wel missen eigenlijk
      maar soms heb ik zo'n bui van hoe zinloos en nutteloos het is, zal wel weer overwaaien :-)

      Verwijderen
    4. Ik vind het zelf meer sudderen hoor.. langzaam maar gestaag hehe.
      Zulke mooie blogs als de jouwe zijn zéker niet zinloos of nutteloos.. aan de reacties hier te zien zijn er zeer velen met mij die ervan genieten. En dan heb ik het nog niet over de mensen die stilletjes komen meekijken naar je prachtige natuurplaatjes.. mensen die hun bed niet uitkunnen of om een andere reden zelf niet meer buiten kunnen komen.. ik krijg soms weleens mailtjes van compleet onbekenden die zich aan mijn blog hebben opgetrokken tijdens heel donkere periodes in hun leven. Dan denk je dat je maar wat doet.. maar dat blijkt dan toch heel belangrijk voor iemand te zijn geweest.
      Natuurlijk moet je er zelf ook plezier in blijven houden.. maar als jij zo met je minimensjes en je cameraatje bezig bent.. heb je dan géén plezier? kan het me nauwelijks voorstellen! :-)
      In deze tijd van het jaar, als de dagen korter worden en we bepaalde vitamines missen door gebrek aan zonlicht, worden er meer mensen wat sombertjes.. en al zeker als ze sowieso al kampen met een niet zo'n goede gezondheid. Doe gewoon rustig je ding an.. niks forceren.. het komt wel weer goed met jouw blogzin.. dat weet ik zeker.
      Liefs! xxx

      Verwijderen
    5. zo had ik het nog niet bekeken Mizz, dankje, je bent een schat
      jawel met de minietjes heb ik plezier bij het maken, soms ook frustratie haha, als weer een constructie ineen stuikt
      ach dipjes komen en gaan...

      Verwijderen
  3. Stilte...waar moet je tegenwoordig naar toe om haar te vinden?
    Wat een prachtig blog: de combinatie van de woorden met de foto's. Volgens mij "moeten" we steeds meer. Het moet inspirerend zijn wat je doet, je moet ervoor gaan, alles uit je leven halen...Terwijl gewoon zijn ook goed genoeg is. Ik kan me helemaal vinden in deze prachtige blog ♥
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...en heel zachtjes blogje scrollen, genieten...
    Mooi, Antje !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi An.

    Stilte is het mooiste geluid wat er is.
    Heerlijk genieten van rust, geen geluid, of het mooie geluid van de vogels.

    Mooi gedaan An.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk an, de stilte en NIKS moeten,
    ik ben er allergisch voor, maar ik begrijp dat veel mensen niks te willen hebben,
    het enige geluid waar ik niet allergisch voor ben buiten is "natuurgeluid"
    prachtige blog wat kan Linda dat toch mooi <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knappe foto's en een mooie tekst van Linda An

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi blog An, in stilte van genoten...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie tekst.
    En je foto's zijn weer zo goed gekozen.
    De stilte opzoeken,dat is zo belangrijk
    in deze hectische wereld.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Velen kennen de stilte niet meer en kakelen er maar op los. Ze horen alleen hun eigen stem en luisteren niets eens naar de ander . Hoe zouden ze dan van de stilte kunnen genieten . Stilte die als een balsem voor hart en ziel is!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie combinatie van foto's bij de tekst van Linda.
    En stilte,
    na de herrie van het leven, zoekt men die steeds meer op.....
    na de herrie van het leven, kan men die stilte ook steeds meer waarderen....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Stilte? Een stilte zonder geluid? Ben benieuwd of ik dat ooit zal meemaken.
    Prachtige foto's bij de overpeinzingen van Ogentroost Linda.

    Oeps, ga weer proberen of mijn reactie verdwijnt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is GENIETEN met hoofdletters, Antje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi
    De stilte kan zo verrijkend zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  15. An,je hebt een heerlijk blog,het blijft genieten
    je foto,s je neemt ons mij in de natuur,
    genieten kan ook zonder geluid,met een mooie tekst.
    liefs een groetje
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ann je hebt gelijkDaar ben ik roerend mee eens.
    Prachtige foto's !
    fijn weekend hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie plaatjes en dito tekst An, om over na te denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die stilte kan zo inspirerend zijn hé ?
    In IJsland bijvoorbeeld heb ik echte momenten van absolute stilte beleeft, plaatsen waar je zelfs de wind niet meer hoort...Zalige momenten hoor ! Prachtige foto's An !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik hou van de stilte, ik heb de stilte nodig om mijn hoofd op 0 te krijgen. Anders kan ik niet meer denken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ontzettend mooi gezegd en ook zo waar.
    Omlijst met deze foto's "hoor" je de stilte"!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. stilte is zalig.
    Maar waar vind je het nog?

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!