maandag 15 mei 2017

tientallen persoonlijkheden




Allium

Eigenlijk ben ik een lelie.
Met dat verschil,
dat ik niet op commando met mijn rokken wapper.
Bij mij geen zoete inval.
Je wacht maar rustig af. 
Ik ben tientallen persoonlijkheden in één.
Wat zeg ik, honderden.
Mijn gelaagdheid houdt niet op boven de grond.
Ik bloei zonder reserves.
Andere bollen trekken zich terug.
Ik evenwel heb niets te verbergen.
Ik strooi mijn zaad.
De rest van het jaar wiegt mijn skelet geduldig in de wind.

Vrouwkje Tuinman






14 opmerkingen:

  1. Op dié (bol-)bloem is de fontein in de Keukenhof, in de vijver bij de hoofdingang, dus geïnspireerd.. ik vind ze prachtig, sieruien!
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit mooi.
    Ook de kleur is schitterend.
    Een opvallende verschijning.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2 prachtige foto's maar ook de tekst is
    bijzonder, mooi geheel zo!!

    groet Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi An.

    Prachtig An, mooie kleur van de bloem.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha wat een mooi gedicht bij deze prachtige sieruien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi met die zwarte achtergrond

    Ook het gedicht is de moeite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige foto's An

    en dat gedicht klopt nog ook

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie bloempje,het gedicht geschreven,
    vrouwkje tuinman,zou blij zijn met deze mooie bloem.
    groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's met de daarbij behorende woorden.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!