vrijdag 18 augustus 2017

verlaten





Helemaal alleen in het stadsbos, gedeelte 'Goed te Parijs'
(genoemd naar de leegstaande hoeve Nieuw goed te Parijs)


Het voelt een beetje bedreigend
vast omdat ik de plaats niet zo goed ken, ik was er nog maar 2 keer (toen in gezelschap)
Maar er hangt precies iets 'drukkend', 'zwaar'
t zal wel verbeelding zijn






Een mooi gebied van 'natuur en bos'







Heel stil en verlaten, geen levende ziel
Het bedreigende blijft voelbaar, maar k zet dapper door
want het is een stralende dag,
en volg gedeeltelijk de aangeduide wandeling







En toen werd de stilte opgeschrikt



Even vlug als ze plots opdoken verdwijnen ze in galop
en laten me alleen met het blijvende vreemde gevoel


Wat het was weet ik nog steeds niet
maar als een vlinder voor je uit vliegt alsof hij de weg wil wijzen
en dan even gaat zitten kan het allemaal zo erg niet zijn




21 opmerkingen:

  1. Hopelijk al wat bekomen, mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie heb je toch gemaakt An.
    Goed van jou dat je doorgezet hebt ondanks dat drukkende gevoel.

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor geen geld ter wereld loop ik daar alleen rond als ik dat bedreigende gevoel zou hebben,

    gelukkig hebben we een onverschrokken An die voor ons al het moois vast legt op de foto zodat we kunnen genieten ! ! !
    Heel mooie reportage alweer An :-)
    Nikita xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken dat gevoel wel...Kan opeens de kop opsteken zonder enige aanleiding. Ondanks dat heb je een mooie reeks foto's gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmjaaa.. dat heb ik ook weleens.. vooral als je ergens totaal alleen rond loopt te struinen hè. Maar zoals gisteren maar weer eens bleek in Barcelona.. het zijn de drúkke plekken die gevaarlijk zijn tegenwoordig..! :-(
    Prachtige plaatjes schoot je.. ik word stil van het vlindertje.. zo mooi!
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch zo'n beetje eng, Antje... Wel een heel mooi logje !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige serie weer An, ik ken dat vreemde beklijvende gevoel, alsof er op elk moment iets ondefinieerbaars kan gebeuren. Je hebt jezelf er goed doorgeworsteld, schitterende foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks het nare gevoel toch een schitterend blog...!!
    Fijn weekend meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. :-)... An, je bent m'n held, voel de angst en doe het tóch.. dat maakt je sterk,
    bovendien kom je thuis met prachtige foto's, ben je niet het huis ingeggaan?? da's de volgende stap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kon niet Dien k had over het hekken moeten klimmen en zo lening ben ik niet anders had ik daar zeker eens gaan snuisteren :-)

      Verwijderen
  10. Een hele bijzonder serie Anneke.
    Hopelijk ben je weer een beetje bekomen van dat vreemde gevoel maar mijn complimenten dat je zo standvastig bent ;-). Prachtige foto's en vooral de eerste maakte op mij hele veel indruk.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi An.

    Goed dat je doorgezet hebt.
    Het levert prachtige foto's op.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie reeks... mooi gebied, Antje!
    Fijn dat je toch gebleven bent... het huis is verlaten en helemaal alleen en verwaarloosd... drukkend gevoel is een gebrek aan liefde daar...
    Lieve groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi de stilte in je foto's An .
    Je brengt je gevoel over in je foto's MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. komt bij mij over als een oord van rust

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi maar niet goed voor de allergieën.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je bent goed terecht gekomen Antje, gelukkig maar.
    Na een opstoot van spastische colon ben ik weer een beetje op de been...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik denk dat iedereen dat gevoel eens heeft als hij ergens moederziel alleen in een verlaten gebied rondwandelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 'h heb dat ook soms hoor als ik in een onbekend bos rondloop op ontdekking. Soms kom je herten of reeën tegen, in de ardennen soms een familie everzwijnen (dan ben ik ook vlug weg, zeker als die met jongen zitten !) Mar ik hou wel van dat onbekende dreiging gevoel :-) Dat maakt je wel alert !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo,
    tolle Serie die ersten Bilder sind sehr zart und fein.. sehr schön
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!