woensdag 1 juli 2015

de ruimte is mijn natuur







Je gaf mijn ziel alle ruimte om te zijn
Ik geef mijn ziel alle ruimte om er helemaal te zijn
Want hoe meer ik kan leven als mijn ziel, zo licht en vrij
hoe meer ik de hemel voel rond mij



Je gaf mijn zachtheid alle ruimte om te zijn
Mijn zachte kant geef ik de ruimte om er helemaal te zijn
Want hoe zachter ik kan worden
Hoe meer verharde pijn kan smelten,

zodat ik echt kan zijn





 

Je gaf mijn lachen alle ruimte om te zijn
Ik geef de stilte alle ruimte om er helemaal te zijn
Want de stilte inspireert
Het allerhoogste diep in mij
De stilte brengt me thuis, waar ik wil zijn.




Je gaf me ruimte
Je gaf me vrijheid elke dag
En ik wist niet dat achter al jouw stilte zoveel liefde lag
Want die ruimte voelde veel te ruim
Ik wou dichter bij je zijn
Maar door de afstand tussen ons leerde je mij

Dat ik liefde ben
En zachter dan ik dacht


 
 




Dat ik de stilte zo goed ken ook op een drukke dag
Al die ruimte gaf me inzicht en ik leerde met een lach
Dat de ruimte een geschenk was dat je gaf
En ik zag…
Dat de waarheid zo mooi is achteraf


(De ruimte is mijn natuur) Ingeborg








19 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gedicht en dan die schitterende foto's erbij .echt een geniet blog !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet wie Ingeborg is, maar dit is echt wel een schitterend gedicht. Het complementeert je fantastische foto's perfect. (en nu heb ik geen superlatieven meer over bijna, maar ik kon het niet anders schrijven!) :-)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om heel stilletjes bij te worden, Antje...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. magnifieke beelden van deze blauwe zee, an!

    de woorden van ingeborg passen er perfekt bij! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhhhhhhhh an, je hebt ze mooi bij elkaar gevonden, maar die kleur......
    ik wil verdrinken :-)
    voor even dan toch

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig An, dit veld met korenbloemen...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. korenbloemen in 't veld , zie je bijna niet meer An.

    tenzij ze gezaaid zijn...

    een genoegen om dit te zien

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geef de ruimte en de ruimte is dan ruim genoeg. Past altijd die ruimte.
    Mooie foto reeks weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kleur hebben de korenbloemen. Genieten van de mooie woorden en de foto's. Heel mooi An.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geweldig z,on heel veld vol wat een weelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dit een schitterende tekst....en wat passen je zeer fraaie foto`s er zo goed bij !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een schitterende serie waar ik erg van geniet en die me ook naar mijn jeugd terug schiet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je beelden An, hemels blauw de kleur waar in van hou
    een korenbloem zo mooi!!!
    het gedicht er bij met mooi woorden één mooi geheel.
    zomers groetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bloemetjes die vrolijk de zomer kleuren en het gedicht past er heel goed bij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi An.

    Prachtig deze bloemen.
    Zo mooi van kleur.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je er een bijzonder blog van gemaakt! Het gedicht spreekt me enorm aan en voor blauwe korenbloemen heb ik een zwak. Die tweede foto: subliem <3 Ik ga hier helemaal blij vandaan, dankjewel.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. w o n d e r m o o i........
    ruimte, en liefde
    stilte, en zachtheid
    een lach, ......
    hemelse geschenken voor een mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. OMG, wat een prachtveld.
    daar had ik ook wel willen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!