woensdag 21 juni 2017

veerkracht





Kleine en grote uitdagingen,
t is de veerkracht die ons redt,
onze kwetsbaarheid verzacht,
met positieve emoties veren we terug




'In het Engels is een spreekwoord over veerkracht bij tegenspoed:
"Zoals een kamilleweide"
hoe meer het wordt betreden des te meer het zich verspreidt'



'De naam Kamille komt van een Grieks woord dat "grondappel" betekent
en verwijst naar de appelgeur.
Griekse artsen schreven kamille voor bij koorts en vrouwenziekten.'


'De Egyptenaren droegen kamille op aan de zon
en vereerden dit kruid boven alle andere vanwege zijn geneeskrachtige kwaliteiten.'

bron: www




23 opmerkingen:

  1. Prachtige reeks van dit mooie blompje
    En bij kamille moet ik altijd aan kamillethee (grrr....vies) denken, was goed voor de keelpijn en die had ik véél als kind..brrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer heel erg mooi.
    Ook de natuur heeft veerkracht.
    Het baant zich een weg,tot het tot
    wasdom komt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie plaatjes An...!
    Veerkracht hebben we als mens met deze hittegolf ook wel nodig...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zonder veerkracht gaat het niet An

    prachtige macro's met een lichte voorkeur voor de voorlaatste

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi An, knappe reeks, en zoals hier al gezegd, veerkracht is met de huidige weersomstandigheden zeker nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig die kamillebloemetjes! Veerkracht, met dit weer is de rek eruit ��

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je de kamille mooi gefotografeerd An, zo van uit verschillende hoeken.
    Ook je tekst er bij is erg mooi, knap vind ik dat.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi en prachtige tekst erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 'k Wens jou evenveel 'veerkracht', Antje !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen An,
    Wat mooi ! Wat een prachtige foto's, ecbt zomer. Mooie fotografie !
    En hele mooie woorden.
    Sterkte met de warmte !
    Groetjes,
    Els (http://www.pixelshoot.eu)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi die veerkracht, Anneke!
    Lieve geniet groetjes, Anna 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi An.

    De woorden weer heel goed gekozen bij de mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik vind het een prachtg kruid an, en je foto's zijn ook super weer,
    de geur is zó lekker hé.
    al die witte bloemhoofdjes die wiegen op de wind, geweldig
    sterkte vandaag hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van veerkracht, daar weet ik intussen alles van. Maar de geneeskrachtige kwaliteiten van kamille kende ik niet. Schitterende close-up foto's, Fotorantje !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel interessant opzoekingswerk heb je hier gedaan, vele dingen wist ik niet eens. Zo zie je maar, een mens leert altijd weer bij :-) Mooie fotografie ook, heel symbolisch !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb ook mijn veerkracht terug! Vandaar dat ik hier terug ben. Ik schrok ervan dat ik zolang niet meer gereageerd hebt.Sorry. Wat heb je mooie logjes gemaakt in die tijd. Ik heb zo een uurtje zitten scrollen en genoten bij het lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Veerkracht is belangrijk. Zeker aan de kust waar het soms heel hard kan waaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een mooi bloemetje,en fijne tekst
    mooie foto,s  An ,en zie het bloemetje nu met andere ogen.
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben gek op kamillie,
    zowel op de bloem in bloei als gedroogd voor thee.
    Heel mooi in beeld gebracht Anneke en ook de tekst erbij is weer "pakkend".

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie reeks met een inspirerende tekst.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!