donderdag 26 oktober 2017

enkel nog een gedachte




Het zou kunnen dat ik morgen
Niet meer besta
Dat ik morgen enkel nog
Besta uit een gedachte.


Het zou kunnen dat morgen
Enkel maar de stilte er zal zijn
Wat ik achterliet
Toen ik mijn laatste woord
Uitgesproken had.

En dat er enkel nog
Die vlek zichtbaar zal zijn
Veroorzaakt door een moment
Van onoplettendheid.


En het zou kunnen dat ik morgen
Niet meer zal kunnen zeggen
Tegen jou
Datgene wat ons samen
Had gebracht.

Maar geen enkele bloem
Geen enkele boom
Niet een enkele vogel
En niet een druppel regen
Zal het daarom laten
Verder te bestaan.

solitude






23 opmerkingen:

  1. de natuur ... het leven gaat door, dat kan ons missen, maar als jij niet meer zou bestaan zou ik daar wel erg van schrikken en ook om rouwen.. an jij bent niet meer weg te denken,
    een prachtig blog.. kippenvel... waar zou Diana toch zitten weet jij het ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ken haar eigenlijk niet Dien, soms bots ik op deze blog bij het zoeken naar mooie passende teksten
      ooit zullen we er allemaal niet meer zijn, dat zal vreemd zijn, er niet meer zijn maar dat weten we dan weer niet natuurlijk :-)

      Verwijderen
    2. dat er een tijd komt dat ik er niet meer ben vind ik zelf helemaal niet erg, ik mis anderen dan weer wel :-)

      Verwijderen
  2. Wel een mooie gedachte eigenlijk.. we zijn ook niet zo belangrijk hè. ;-)
    Schitterende foto's!
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je er morgen geen deel meer van uit maakt, zal morgen toch verder gaan.....

    Mooie reeks foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig An ... daar word ik even stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi....!!

    Op naar een fijn weekend...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig gedicht en je foto's maken het af!
    Ik hoop dat er nog heel veel 'morgens' voor ons komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gedicht naast je prachtige druppels

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi An.

    Heel mooi An, de druppels passen precies bij de woorden.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je druppeltjes zijn fantastisch gewoon ! De poëzie woordjes passen wonderwel bij deze foto's. Een heel mooi geheel An !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zware tekst waar je wel even bij stil staat.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een tekst die tot nadenken stemt An

    maar wel een prachtig logje

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha An,

    een gedicht,het over denken meer dan waard!!

    prachtig passende de druppels!!

    wens je een mooi weekend!

    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een gedicht dat tot nadenken stemt...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben even stil van je gedicht, mooi An.
    Mooie foto's ook.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Er komt een moment dat we er geen van allen meer zullen zijn. Er zijn dagen dat ik met verrukking uitkijk naar mijn eigen vertrek. Maar jou zou ik toch niet willen missen, lieve An ♥
    Een mooi gedicht. Om even heel stil van te worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als ik er aan denk dat we er op ene dag niet meer zullen zijn dan krijg ik het toch wel een beetje extra benauwd. Vroeg of laat gaan we allemaal maar ik wil er eigenlijk nog niet aan denken.
    (net bericht gehad dat een kennis van 48 is overleden).
    Je blog is echt geweldig in tekst en ook de foto's van de druppels erbij maken dit weer een fantastisch geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zolang er aan je gedacht wordt als je er niet meer bent,is het leven het leven waard!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!