dinsdag 16 januari 2018

landelijk





Witte wolken die zich als een lappendeken over de hemel verspreiden
en daartussen de zon
meer uitnodigend kan het niet zijn om een frisse neus te halen 

en dan liefst ergens landelijk



Dat rustige landelijke vinden we deze keer in Baaigem,
deelgemeente van Gavere


'De huidige stenen Prinsenmolen dateert uit de jaren 1880 en was maalvaardig tot 1963.
De eerste molen werd gebouwd in 1551 
en was eigendom van de familie van Lamoraal van Egmont.
Lamoraal was prins van Gavere, vandaar de naam Prinsenmolen
Rond 1580 werd de molen vernield door onruststokers, vermoedelijk beeldenstormers 
en in 1639 opnieuw opgetrokken'


'Baaigem moet ongeveer 1000 jaar geleden ontstaan zijn
(Badwoinga-heim: nederzetting van de lieden van Badwo of Bado)
De dorpsheerlijkheid was sinds de 13de eeuw in het bezit van de heren van Gavere'


Een mooi begin van een gezellige zonnige zondagnamiddag




15 opmerkingen:

  1. Hoi An.

    Prachtige foto's allemaal van Baaigem.
    Wat een mooie lucht.

    Groettie van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende lucht! die zie je inderdaad het beste ergens landelijk.. daar zou ik hier al wat verder voor moet rijden vrees ik. Goed dat ze de molen weer terug opgebouwd hebben, maar een molen zonder wieken? da's een konijn zonder oren vind ik hoor! :-)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zit hier met bewondering naar de eerste foto te kijken An..

    maar je andere foto's zijn ook niet mis

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, zondag waren er mooie wolken en af en toe een zonnetje.
    Jammer genoeg was het maar een dagje, maar dat hebben we toch maar mooi gehad.
    Nu maar wachten op de volgende mooie dag.
    Fijne avond An.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die eerste foto is inderdaad geweldig !
    Dat nodigt echt uit,om er op uit te gaan.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap de sfeer te pakken An, mooi! Dat is dus geen zwart gat, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige wandeling heb je gemaakt an, de akkers die nog braak liggen, ze wachten op de boer, ik hoor ze roepen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik krijg meteen goesting om mee te wandelen, Fotorantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Landelijk moois, zàlige rust...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zal een mooie wandeling geweest zijn! Het liefst zou ik er dra naartoe gaan.
    Zonde dat de molen vernield is maar gelukkig hebben ze 'm heropgebouwd. Terecht!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie sfeerfoto`s van het Belgische landschap

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Twee vliegen in één klap,een fijne wandeling An
    een frisse neus, en natuurlijk mooie landschapjes
    lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Met plezier en aandacht heb ik naar deze mooie reeks gekeken. Je hebt wel "oog" voor landschapsfotografie vind ik, je weet er telkens een mooie compositie uit te kiezen.
    Knap werk !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige streek. Kon ik daar maar met mijn fiets rijden. Je ziet me van een hele middag niet meer.En dan nog een vleugje geschiedenis erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De wolken vind ik prachtig in je foto's.

    OT: had inderdaad wel een bloemetje in mijn foto's van Glasgow. Maar raar genoeg associeer ik dit niet direct met romantiek.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!