woensdag 21 maart 2018

op de uitkijk




De treurwilg van de Brielmeersen staat op een soort van eilandje in de vijver
Nu hij nog wat kaal is kan je diverse nesten van reigers en ooievaars opmerken
Meestal zijn er een 12-tal nesten
Ooievaars en reigers door elkaar, dat werkt goed,
al mist er soms wel eens eentje van nest en dan is het kot te klein




Nu is het zoals elk jaar terug uitkijken naar de jongen
Eenmaal die er zijn is het er een 'gekwetter' van jewelste
Elk roept op z'n ouders om gevoed te worden
je kan dan als je wat geluk hebt nog net hun kopje uit het nest zien piepen


Maar nu zitten de ouders dus nog op de uitkijk naar de 'ooievaar'


Het is wel gemakkelijker als de ooievaar op de grond z'n nest heeft
Ooit kon ik er deze leuke foto's van nemen




20 opmerkingen:

  1. De wereld is niet eerlijk verdeeld :-) ! Waarom zitten al die mooie vogels in jouw buurt! Het zijn prachtige foto's en geniet van je boom! Zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja, en ik zou dan een kruidentuin dichtbij willen, eigenlijk hebben ze daar plaats genoeg voor in de brielmeersen maar dat zou wat te veel werk zijn vrees ik

      Verwijderen
  2. Vriendin Catherine was hier vorig jaar ook geweest en had er een knap filmpje van gemaakt en erover geschreven op haar blog. Het is hier in Brielmeersen echt een vogelparadijs. Toen ik er eens was deed mijn camera het niet maar hev genoten van alle watervogels en de prachtige natuur. Ook jij hebt weer prachtige beelden voor de Lens gehad net als in de afgelopen jaren want ook die logjes heb ik al ontmoet. Wellicht als ik weer bij vriendin logeert ga ik met haar daar weer eens op bezoek. In elk geval genoot ik van jou fotografie weer. Vind het toch wel veiliger dat ze boven de grond hun nest hebben. Natuurgroetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-) mooi hé.... zo samen, die hebben nog een wereld aan hun voeten en geen hekken waar ze tegenaan vliegen... had elk dier maar vleugels ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er wordt rond deze tijd wat afgekweekt in dienen boom. Soms staat de hele boom ervan te schudden. Maar het is telkens een spektakel om naar de kijken. Alleen voor 18+ natuurlijk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't Is prachtig, Antje... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. reigers die uitkijken naar de ooievaar..

    daar had ik nog niet aan gedacht An

    wat ik me afvroeg :overwinteren de ooievaars ook in de Brielmeersen

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze blijven daar vooral, maar misschien zitten er wel een paar avonturiers tussen 🤔

      Verwijderen
    2. aan het Donkmeer heb ik ook een "kleppend" paar ooievaars gezien.

      maar dat zijn trekvogels

      Verwijderen
  7. Van reigers wist ik dat die nestelen in bomen en het liefst in groepen. Maar ik heb nooit geweten dat ooievaars zich daartussen wagen. Het lijkt me wel gezellig onder elkaar. Moeten ze natuurlijk wel in hun eigen nest blijven (-:
    Mooie serie!
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kunstig om zo mooi hoog te wonen en alles te kunnen overzien
    De ooievaars dat wist ik wel,maar reigers daar had ik geen weet van
    en beide op hoge poten.
    liefs groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is er dan ook nog zo'n schitterende boom voor! Niks treurigs aan! :-)))
    Hier staan ooievaars ook gezellig tussen de reigers mee te bedelen bij de flat.. maar hun nest hebben ze niet bij elkaar.. weet niet waar al die reigers nestelen, maar de ooievaars zitten op hun wiel bij de kinderboerderij.. en al een tijdje dus wie weet is het jonge grut er al! Misschien van de week eens gaan kijken.
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi An.

    Wat mooi An.
    Zo leuk de ooievaars en Reigers bij elkaar te zien.

    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij ziet ze ieder jaar he die ooievaars zo dicht bij jou
    Ik ze hier nog nooit gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt die ooievaars en reigers schitterend op de plaat gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn dochter woont niet echt ver van de Brielmeersen...
    Misschien kom ik je daar ooit wel eens tegen ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!