dinsdag 26 november 2013

ik weet het weer

 


 
Ja, ik weet het weer!
Waarom ik zoveel liever naar het park of bos ga wandelen
of zelfs een toeristische dag of namiddag verkies.
Niet dat ik het vergeten was,
maar als je iets nodig hebt dan doe je het toch nog eens
en wordt je binnen de tien minuten al weer met de neus op de feiten gedrukt.
 
Winkelen, ik haat het!
 
De luide muziek om te beginnen
eigenlijk wil ik direct bij het binnengaan al weer naar buiten
Maar je kan het niet blijven uitstellen een eva-kostuum staat me echt niet goed
 
Dan het gebrek aan zuurstof of de warmte van de vele lampen, ik weet het niet,
 maar ik heb het gevoel alsof gans m'n lichaam, en dat is heel wat, naar adem hapt.
Nog voor ik maar iets gepast heb begint alles al gloeiende pijn te doen,
veel erger dan de 'gewone' pijn
het bindweefsel in m'n handen zorgt dat ze er driedubbel dik uitzien,
m'n als met messteken (niet dat ik kan vergelijken, maar volgens mij moet dat zo voelen)
pijnlijke armen wegen als duizenden kilo's,
m'n krampachtige gloeiende schouders zakken bijna tot op de grond van ellende,
en over de nek en rug zullen we het maar niet hebben.
 
Maar moedig en opgewekt maak ik mezelf nu wijs zet ik door
en duik dan toch een pashokje in met meerdere stukken,
het aan en uittrekken van de kledij is een martelgang,
maar ik heb geluk, enkele dingen passen,
en dan is deze keer de foltering niet voor niets geweest.
 
Inderdaad ik weet het weer!
Ik voel het weer!
Laat mij maar op wandel gaan, m'n rustige leventje leiden
dan zal ik zeker minder lijden
En dan te bedenken dat ik maar in twee winkels binnen geweest ben, hilarisch toch
 
Ja, ik weet het!
en vooral dat het zomer zal zijn eer ik terug een kledijwinkel binnen ga
 
Voilà, k heb eens goed gezaagd en nu kunnen we weer verder :-)
 
Hadden jullie ook zo'n fijne dag? :-)
 
 
 

37 opmerkingen:

  1. Hahaha...ja ik weet het ook.
    Daarom ga ik ook bijna nooit winkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, ik begrijp je heel goed An! Gelukkig heb ik een ventje die geweldig graag winkelt, mijn jas en handtas voor me draagt, als we ergens binnenkomen en ik het al direct te warm. Hij draagt ook alles wat ik kies op zijn arm. En ik probeer alles zo snel mogelijk na elkaar te passen, om uit dat hokje te mogen! Maar als je alleen bent, is het stukken moeilijker! Knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik hoef nog niks in m'n armen te hebben en t is al van dat
      winkelen is gruwelijk haha

      Verwijderen
  3. Winkelen wil ik wel, Antje, maar passen..., da's wat anders..., oervervelend, maar inderdaad soms (zelden !) 'moet' het...
    Je beschreef het wel 'écht' ! Koffie daarentegen..., daar willen we voor binnen, én zitten hé... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja een koffietje gaan drinken is veel gemakkelijker
      maar ook een boswandeling is duizenden malen gemakkelijker

      Verwijderen
  4. ik ben nog erger ,ik laat het meebrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi, kwou dat ik dat ook kon en dat een ander kon passen voor mij

      Verwijderen
  5. Poeh nou.. zelfs ík ken dat.. en bij mij is het dan vaak nog wél voor niks ook allemaal, want er is maar zelden iets dat ik leuk vind en dan moet het ook nog passen! Maar ik heb er gelukkig geen pijn bij zoals jij.. en die muziek hoor ik nauwelijks met z'n ene dove oortje hehe! Maar die hitte inderdaad pfff.. ik heb nog steeds geen badpak omdat ik al een paar keer dat met passen bijna niet meer uitkreeg!
    Laat mij ook maar liever wandelen hoor.. of citytrippen.. zelfs mét een pijnlijke voet!
    ( vandaag m'n vorige paar (versleten) wandelschoenen eens aangetrokken en dat lijkt al te helpen, minder dempende zool lijkt beter te zijn nu.. dat worden nieuwe schoenen met een wat stijvere zool dus om te beginnen!)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat goed dat je een tijdelijke oplossing gevonden hebt voor de pijnlijke voet
    haha ik zie dat zo gebeuren dat badpak passen en niet meer uitkrijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ah ja:-)
    ik hou er ook niet van, snel snel winkel in, kleren kopen en roetsjj weer weg :-)
    ouwe kleren aan en met ace naar het bos:-)
    ohhh ann, wat een martelgang:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. op zo'n momenten wou ik dat ik kluizenaar was en geen nieuwe kleren nodig had, gewoon steeds hetzelfde aan, lijkt me heerlijk :-)

      Verwijderen
  8. Reacties
    1. hopelijk een echt fijne dag Walter en geen zo ene als van mij :-)

      Verwijderen
  9. en dan te bedenken dat er mensen zijn die niks liever doen dan in en uit de winkel, in en uit hun kleren, .. ;-))))

    stap jij maar lekker in en uit het bos, in en uit de natuur, an, als jij je daar beter bij voelt! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik doe eigenlijk alles graag, wandelen, winkelen, fietsen, als het maar leuk is, is het me goed

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt rantje, zelf heb ik ook zo'n hekel aan winkelen... gelukkig mijn Lafla niet zodat dut nare klusje voor mij wordt opgeknapt.
    Bovendien: zou je in winkels net zo'n mooie foto's kunnen schieten als jij dat in de natuur doet? Ik denk van niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. in een park of bos kun je ook veel meer tot rust komen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik begrijp je volkomen, heb er de pijn niet bij maar al dat gedoe, kleren uit, aan in een warm pashok, daar krijg ik het al van. En dan verkoopsters die hun kop binnen steken als je nog half naakt staat, wie wil er nu zijn lichaam showen aan Jan en alleman. Sorry heren die Jan heten, heb niets tegen jullie, het is de uitdrukking nietwaar.
    Geef mij dus ook maar buitenlucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja Antje, dat had ik, dank je.
    Als ik dat zo lees kan ik begrijpen dat je niet graag gaat winkelen. Wacht totdat de feestdagen er zijn .... lange wachttijden, geduw en gedrum in de te volle straten en winkels, afin, de hele rimram komt er al aan en ons geduld weer danig op de proef gesteld ....


    Groetje ... : -)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het noodzakelijk kwaad winkelen omdat het adam-costuum mij ook niet meer zo goed staat...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi verhaal en het geeft erg goed aan wat F met je doet :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vergeet nog tee zeggen dat de foto er zooooo mooi bij past :-0

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fotorantje, daar heb je je blog voor, om een goed te kunnen zagen. In een winkel kleren passen is ook niet mijn favoriete bezigheid. Maar af en toe moet he ? Later, als de aarde voldoende zal opgewarmd zijn, kunnen we allemaal in ons blootje lopen. Maar nu is het daarvoor nog wat te koud.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. rené vanoirbeek27 nov 2013, 14:42:00

    ...er zijn tekens ook bij mij Ann en winkelen? gelukkig ben ik een man...als het maar proper is...groetjes en toch maar moed hoor...rené

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Whahahah wat herkenbaar...warmte, drukte, spiegel, benauwd hokje. :-(
    Tegenwoordig bestel ik online, bespaart me een hoop narigheid. En als het niet goed zit gaat het terug. Makkelijk zat!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Behalve die vreselijke pijnen, heeeeeeeel herkenbaar ;-) Passen doe ik zo weinig mogelijk (alleen broeken of eens een kleed als ik twijfel over de lengte. Oh ja, jassen en mantels ook maar dat gaat snel.), ik ken mijn maat en gelukkig passen de kleren steeds. Mijn dochter daarentegen....waarschijnlijk is dat mijn kind niet en werd ze verwisseld in het moederhuis. Zij past kleren voor de fun, onbegrijpelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik begrijp best dat je dit tegen je zin doet..., en dan krijg je pas pijn...

    en zo'n eva-kostuum heeft toch niet veel om het lijf

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zonder al de pijnen, winkelen doen we alleen als het echt nodig is, en om het dan nog een beetje leuk te maken, trakteren we ons altijd op een lekkere kop koffie met soms iets lekkers erbij. En daar kan ik me dan wel weer op verheugen!
    groetjes Mickey en ik hoop dat je goed geslaagd bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mijn dochter zegt dat ik een hopeloos geval ben. Ik doe niet eens mijn pull uit en trek er een nieuwe over.Als dat redelijk lukt dan zal die wel passen denk ik dan. Nu gaat ze mee winkelen zodat ik verplicht ben om deftig te passen. Maar dat bespaart me ook het over en weer geloop voor de juiste maat en dikwijls brengt ze dan dingen mee die ik over het hoofd zag en die toch mooi blijken te zijn als ik die pas. Alleen voor schoenen ben ik kieskeurig. Moet ook wel want ik heb maat 39 en 39 1/2 en ik weet dan nooit welke voet de grootste is.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Begrijp helemaal wat je bedoeld, horende doof en Spaans benauwd.
    Geef ook mij maar ruimte en de lucht boven mijn hoofd. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  26. winkelen, ik ben iemand , ik ga eerst kijken en dan pas ik pas, ik kan niet iedere winkel binnengaan en gaan passen enzo.
    De muziek daar, ja ik erger me daar ook aan, want het is zeker geen stu-bru muziek en bij de kapper erger ik me daar nog het meest aan

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jouw vijs wordt er precies niet ingedraaid vandaag rantje? *wink, big smile*
    Geniet maar van je dag, lekker rusten of roesten mag beslist!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je hebt het weer achter de rug An .....ja de muziek daar kun je wel eens misselijk van worden
    maar als ze nu jou muziekje laten horen ga jij met ietsje meer plezier de winkel uit
    en een misschien kledingstukje meer?
    Een groetje Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Whahahahahaha.... wat een herkenbaarblog hahahaha....
    Dinsdag ja, ik had ook zo'n fijne dag whahahahaha..
    Hier hou ik van !

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ja ben terug, van weg geweest, maar dan eerder figuurlijk,
    wat ik hier lees past ook perfect bij mezelf,
    moet ook dringend een nieuwe broek,
    maar heb hetzelfde probleem,
    chronisch ziek zijn vreet niet alleen aan je lijf,
    maar nog meer aan je ziel,
    maar we blijven positief,wat vandaag niet lukt ,
    proberen we morgen opnieuw hé,
    grtjs van guusje

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik begrijp 100% wat je bedoelt. Ik ben ook liever buiten dan in een winkel.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!