vrijdag 12 augustus 2016

superman


Na de maaltijd sprongen we terug de fiets op voor verdere verkenning :-)
wat is het groot in Bokrijk, k was vergeten dat het zo uitgestrekt was!


Er is zoveel te wandelen, zoveel te ontdekken

Een kleine veldkapel, gebouwd in vakwerktechniek.
Ze werd in de streek het 'grinskapelletje' genoemd .
Moeders kwamen er op bedevaart met kinderen die te veel schreiden. 'Grinsen' betekent 'schreien'.

zoals mooie sfeervolle kapelletjes


daar zal meneer pastoor vast heel fier op zijn





onzelievevrouwkapel 1845 afkomstig van westmeerbeek en geschonken door het gemeentebestuur




 Ook boerderijbeestjes vertoeven er





Dora had wel zin in een babbeltje en een knuffel en dat kon ik natuurlijk niet weerstaan :-)


en deze varkskes waren ook van het type knuffelaars



Toen tuften we nog even door de sixties
veel foto's nam ik er niet, wegens beetje klop van de hamer ;-)




Er komt nog meer,
maar we hebben zeker niet alles gezien, dus zullen we nog eens terug 'moeten' :-)
Het was een zeer leuke gezellige dag mede dankzij Lies!!
Nu duik ik even de caravan in wie weet word ik dan superman*

* in m'n caravan ben ik superman, liedje van Will Tura


20 opmerkingen:

  1. hoe doe je het toch , altijd zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend An, dat was echt een dag met een gouden randje...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zal lekker fietsen zijn zonder stuur en zadel :-)
    Meneer pastor ziet er zeer content uit. Zijn outfit doet wat ouderwets aan, maar ja, wanneer zie ik nou een pastor?
    Die foto's van de rijdende voertuigen zijn prachtig. En de koe ook!
    Heerlijk blogje weer,
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk daar!
    Dat oude tankstation is geweldig.
    Heb je nog met meneer pastoor gesproken? Het zal me niet verbazen als het een broer van prins Charles is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe gezellig, Antje, om Bokrijk door jouw camera te bekijken !
    Dat terug 'moeten' doen we weer met z'n tweetjes hé ! Ook Dora wil jou vast terug zien !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat toch weer prachtig voor elkaar gekregen, schitterend gewoon. De fotografie... subliem, het verhaal er rond... echt knap! Mijn welgemeend compliment An!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-) prachtige herkenbare beelden en ja , je móet terug an , minstens nog 3 keer je hebt nog láng niet alles gehad, dat kan ik je wel vertellen:-)
    laat de klop maar kloppen en hoppa, volgende keer beter,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk en mooi daar, Antje!
    Prachtige foto's laat je ons zien... genieten is het hoor.......... :-))))
    Fijne weekend groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't Is nu al heel erg de moeite om alles mee te kijken hoor! Maar gaan jullie zéker nog eens terug.. dan kijk ik graag wéér mee! :-)
    Moest hardop lachen om je knuffelige varkskes.. hoop niet dat Lies dát standje van jou met die koe gemist had..!! hahahahahhahaaa!
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je raakt er niet uitgekeken he
    Kom een volgende keer in,een weekend in ik ben erbij of de volgende keer zou zijn als ik,niet meer werk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig mooi is het daar in Bokrijk
    Super plaatjes heb je daar geschoten en zeker ook al je kruid :-)
    Ik heb genoten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jannie Harmsen13 aug 2016, 00:39:00

    Heel mooie en verrassende serie, An! Prachtige foto's, heel sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk,dat je de koeien even kunt aaien.
    Dat zou ik dus ook gedaan hebben.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oei, daar is er een het varken aan het uithangen.
    Mooi beelverslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Er werd daar in Bokrijk geknuffeld dat het een lieve lust is. Heel sfeervolle foto's, Fotorantje. Hopelijk kunnen jullie binnenkort nog eens terug gaan. Ik weet zeker dat Dora daar alvast naar uitkijkt.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi An.

    Heel erg mooi en leuk daar.
    Heerlijk om daar rond te dwalen en te genieten.
    Mooie foto's An.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige foto's Anneke en ook allemaal zo sfeervol.
    dat kapelletje vind ik enig maar ook de dieren en die caravan.
    De fiets in de eerste foto is echt een pronkstuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ...en nog wel op een rustige dag zo te zien. Mooie plekjes heb je gefotografeerd. Ik ken het domein ook en kom er graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. een mooi en rustgevend logje An

    je doet me zin krijgen om er ook eens naar toe de gaan

    en dat tankstation is wel de max !!!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!