woensdag 31 oktober 2018

heden en verleden






Op dit kerkhof lijkt de dood zelfs op haar beurt gestorven,
de zerken op hun beurt begraven, onder gras
dat leeft en vrolijk overleeft
op grond van wat er destijds was.


Heden en verleden ontmoeten
elkaar hier op elke hoek, en dan groeten ze,

deftig comme il faut,
Heden en Verleden, van de firma Tijd en Co.


Dit land is conservatief
zoals een wijnkelder dat is:
het heeft de tijd.



Niet voor de eeuwigheid,
maar om vergankelijkheid, om dagen, uren
iets langer dan gewoonlijk te doen duren.


Herman de Coninck.




13 opmerkingen:

  1. je subtiele foto's en het gedicht vormen een prachtig geheel An...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herman (be)schrijft het mooi, jij illustreert het mooi...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie woorden bij deze prachtige overwoekererde kerkhoffoto`s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw.. wat een schitterend oud kerkhof om over rond te dwalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi An.

    Prachtig weergegeven An.
    Mooi op de foto gezet, mooie woorden erbij.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een oude kerkhof vertelt aan elke bezoeker heel veel en het trekt mij ook soms wel aan. Het is alleen zo jammer dat er vele worden vergeten en verwaarloosd worden. En ook al steeds vaker worden geruimd. Hel mooie fotoserie. En het gedicht paste ook goed in het geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gedaan mooie tekst en mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi weergegeven. Er zijn wel hele oude bij. Weet jij toevallig de url van de blog van Monique die altijd bij mij reageerde ? Ik kon haar niet vinden en ze heeft er nu ook niets bij gezet. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, sorry dat is een blogster die ik niet ken, ik kan je nt helpen

      Verwijderen
  9. Je weet het heel mooi te brengen An !
    Je hebt het langzame verval subtiel mooi kunnen vatten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 31 oktober. de dag dat mijn lieve kanjer van een kleinzoontje is verongelukt.
    De associatie had ik sowieso al met begraafplaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!