zondag 22 september 2019

orchis




De tuinman van de brielmeersen hield mij staande
en wist te vertellen dat er zeldzame wilde orchideeën groeiden,
wijzend naar de plaats waar hij ze ongeveer gezien had
Hij weet al dat ik graag foto's neem :-)


Dat moest hij mij dus geen twee keer zeggen
en ik ging vlug de waterkant afzoeken,
daar stonden ze, blinkend in de zon


Welke het zijn weet ik niet,
ook opzoekwerk doet me twijfelen,
het kan de rietorchis zijn maar net zo goed de brede orchis of nog iets anders,
ik ken er namelijk niks van :-)
Wat ik wel weet is dat de grond toch wel laag is hé,
te lastig om deze bloempjes lang fotomodel te laten spelen
Maar mooi zijn ze wel








13 opmerkingen:

  1. Prachtig, de natuur kent veel verrassingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knappe foto"s An..

    maar voor namen, ben je bij mij niet aan het goede adres

    prettige zondagavond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh hij is prachtig An, maar het is geen orchidee, maar een moeras andoorn, google daar maar eens op,
    maar schitterende plant en prachtige foto's
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh foei aan de tuinman haha
      Bedankt Dien voor de juiste benaming

      Verwijderen
  4. Het zijn niet echt de bladeren voor een orchidee.. dus ik denk ook dat het de moerasandoorn is. Maar die hebben wel heel veel weg van wilde orchis.. dus ik kan me de vergissing van die tuinman wel voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige bloemen, met een kwinkslag... 't zou Antje niet zijn...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn schitterend en prachtig van kleur! Namen weet ik ook niet, geeft niet als de tuinman je nog maar eens tegenhoudt ��

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moeder natuur heeft en geeft heel veel moois...!!
    en jij legt alles mooi vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi An.

    Prachtige foto's heb je gemaakt, van deze hele mooie bloem.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo An, Het is inderdaad de Stachys palustris – Moerasandoorn zoals klaproos al schreef, maar mooie foto's heb je er zeker van gemaakt. En ook een Hommel-en bijenplant en dat is heel goed want de bijen hebben we hard nodig. Dit jaar in Nederland weer de populatie aan het zakken gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die kleur alleen al zo mooi.
    Wat een cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Welke het ook zijn, ze zijn zeer mooi Fotorantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bloemen zijn zo wonderbaar mooi hé ?

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!