dinsdag 14 januari 2020

grenzen



“Humor is overwonnen droefheid”.

Godfried Bomans


Nu de expo Kamagurkistan toch op z'n einde loopt in het Mudel
durf ik wel enkele werken op jullie los te laten

De tentoonstelling is een overzicht van Kamagurka’s absurdistische 
en vaak (met opzet) choquerende werken.
de grenzen van de ernst


Kamagurka (Luc Zeebroek) is een Belgisch cartoonist, theater- en televisiemaker 
en kunstenaar




En natuurlijk was er nog veel meer, 
maar dat kan je dan zelf ontdekken als hij nog eens ergens exposeert
of als je vlug bent nog tot 26 januari in het museum van Deinze

Voor de kippen die rondscharrelen in de tuin van het Mudel (Musem van Deinze en Leiestreek)

ontwierp Kamagurka nog dit kippenhok





16 opmerkingen:

  1. Net weer even behoorlijk anders! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) erg leuk om te zien, ik hou wel van zijn denkwijze :-)
    en dat kippenhok is "subliem"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja Kamagurka is een beetje een speciale, brengt cultuur met een grote C. Mooie tekst en dito beelden An.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooral absurdistisch, maar je kunt wel zien dat ie wat kan ook hè.

    En.. die ene hele nijvere vrijwilliger nog gezien daar? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, al zou ik het niet weten moest ik hem tegen komen 😊

      Verwijderen
    2. Een paar pretoogjes boven een grijs wordend baardje denk ik..! ;-)

      Verwijderen
  5. Dat kippenhok vind ik fantastisch!
    Een aparte denkwijze kan ik wel waarderen, vooral als het met humor wordt gebracht, en daar is Kamagurka zeker in geslaagd.
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zitten echte beauty's tussen....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben al 40 jaar lang fan van Kama :-)
    De enige man op aarde die kan verloren lopen in een bos van 2 bomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het beruchte kippenhok ��. Wel leuk Anneke dat we een stukje van zijn werk kunnen bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi An.

    Heel apart.
    Het kippenhok is erg leuk.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het betere werk van Kama An

    een genoegen om dit te zien

    en die kippen aan het museum herinner ik me nog goed

    prettige dag



    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grappig en absurd, zo mag je die werken wel omschrijven. Dat kippenhok is de max. Zouden de kippetjes daar in durven kruipen?

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!