dinsdag 1 december 2020

kadootje

Het komt nu wel heel dichtbij
Sinterklaastijd, 
(om echt juist te zijn was het bij mij eigenlijk eerst sint maarten en later sinterklaas)
 het loopt als een rode draad doorheen m'n kinderjaren, 
 dat was altijd zooo leuk en spannend 
 Waarom z'n mantel en mijter juist rood zijn weet ik niet, 
 het is nu niet dat hij in het klaproosseizoen komt 
 en ik weet zelfs niet of hij een natuurfreak is, 
 maar dat hij vooral in december veel onderweg is weet ik wel 


Dit jaar zal de Sint vast begeleidt worden door nieuwe maatjes 
 want je weet, één kleur zorgt voor veel discussie, 
 t is 'the way of life' nu, dus gewoon doorgaan en carpe diem 
Er zullen wel weer selfie's en zo genomen worden 
 van de vele kinderen en kleinkinderen met hun blije snoetjes 
bij het zien van het gekregen speelgoed en snoep 
 Oma's met en zonder baard bewaren dan alle foto's in een fotoalbum 
 of misschien zelfs in een 'framework' om in de living te hangen, 
zoals een echte expo in een galerie
dan ziet de familie ze met eigen ogen 
 als ze terug mogen langs komen 
 Dan krijgen ze vast ook terug vele verhalen uit het leven te horen, 
 dat vond ik altijd boeiend als mijn oma vertelde over vroeger


Hopelijk bezoekt de sint ieder kind, groot en klein, 
of je nu een bewoner bent van het pleintje, of een stad
Anders zullen er oogjes in de schaduw belanden en 
moeten vele ogen getroost worden 
 (fewww dat was niet eenvoudig om deze twee te verwerken)


 In afwachting van het sintbezoek kan je nog even rustig
een earl grey drinken, 
beetje culipatchen, wat natuurfoto's bewonderen her en der 
zoals bij Ludo, Tinie, KarinaMarjolein ,Cor
of een beetje bijlezen zoals bij Jannie en Liesbeth


Voilà boem pats, het is me na jaren toch weer eens gelukt 
 de meeste van m'n blogvolgers samen te sprokkelen in een tekst,
het zijn geen dichtwoorden want daar ben ik niet goed in,
deze tekst bezorgde me al hersenpijn en dat is niet als marsepijn :-) 
Zie het maar als een sinterklaaskadootje. 
Van al dat denkwerk moet ik nu pippi doen 
en dan ga ik even op m'n spijkerbed rusten 

Alvast mooie sinterklaasdagen, maak er het beste van
de foto's zijn een samenraapsel van voorbije jaren


22 opmerkingen:

  1. Hahahaa.. nou beetje jammer dat het in deze tijd van Sintgedichten niet op rijm is, maar tóch heel knap gedaan hoor! ;-) Heel hartelijk bedankt voor de vermelding! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sint gedichten maken werd hier niet zo gedaan denk ik, toch niet bij ons, wij plaatsten gewoon onze schoen met wortel enzo 😊

      Verwijderen
  2. Oh, wat LEUK en bedankt voor dit mooie beeldende weblogster verzamel gedicht.
    Erg creatief en gelardeerd met mooie StKlaasfoto's.
    Top van je

    BeantwoordenVerwijderen
  3. G E W E L D I G! Al je bloggers verwerkt in je proza.
    Sinterklaas is vast trots op je en hopelijk weet hij jouw schoorsteen te vinden.
    Rijmen staat bij mij ook niet boven aan m'n creatieve lijstje (-:
    Dat hoeft ook niet want jouw foto's (van mensen in miniformaat) zijn legendarisch!
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. *W*a*t* *e*e*n* *w*e*r*k*!
    Een geslaagd Sinterklaascadeau!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je mooi voor mekaar gekregen. Dank je wel voor de attentie al zag je me een hele tijd niet zo vaak langskomen!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whow An, wat een werk en wat leuk...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauwwww An,
    wat een prachtig kadootje dank je wel .
    wat heb je hier veel aandacht aan besteed zeg,
    het is een topblog geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke creativiteit!

    En dit krijgt een staartje, bij tijd en wijle ga ik hier eens googelen, want het valt me op dat ik er nog heel veel 'moet' leren kennen. Maar ik denk dat jouw tips zeker de moeite zijn.
    In deze tijden van traagheid neem ik de....tijd. Dank voor het cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Googelen hoeft niet eens, gewoon op de de gele woorden klikken en je komt er automatisch

      Verwijderen
  9. Hoe kreeg je dit nu voor mekaar An...

    Het betere logwerk

    en bedankt voor het cadeautje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi An.

    Super gedaan An.
    Leuke foto's en mooi gedaan met de namen in je schrijven.
    Is toch mooi even een glimlach bij een ieder brengen.
    Top.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amaai, de helft van Blogland is hier bijeen verzameld. Sinterklaas zal z'n werk hebben om al die brave mensen te bezoeken. Heel knap gedaan, dit logje.
    Ik dacht al, heeft Sinterklaas de corona-regels aan zijn laars gelapt ? Maar dit zijn foto's van voorbije jaren, natuurlijk. Dit jaar draagt Sinterklaas een mondkapje zoals het hoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waaaw An , je hebt een groot deel van blogland in dit logje samen gebracht :-)
    Een hele mooi verrassing is dit :-)
    Een dikke merci hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je dat mooi uitgedokterd. Daar zal een hele boel werk in gekropen zijn Maar zoals al je posts is deze ook top. Ik vraag aan de Sint een extra cadootje door de schouw naar binnen te schuiven want zo'n huzarenwerk mag extra in het zonnetje gezet worden. Leuke post vol verassingen. Tot gauw

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha An,vol bewondering gekeken en gelezen
    niets verwacht en toch gekregen
    fijn dat je me niet vergeten bent
    bedankt voor dit mooie kadootje!
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat superlief! En zo knap bijeen gebracht! ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw........ hier ben ik toch wel helemaal stil van An!!!!
    Wat heb je dit onwijs leuk gedaan en jeetje.... wat een werk is dit geweest zeg!!!
    Als dien linken erin zetten en alles opzoeken wow....... echt heel knap maar ook ontzettend mooi~!
    Dank je wel voor deze mooie post :-)
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!