zaterdag 23 april 2022

waasland


Joke en ik zijn nog steeds in de Durmevallei
We hielden halt in Waasmunster en Hamme
Deze dorpen zijn gelegen tussen Antwerpen en Gent
en maken deel uit van de toeristische regio Waasland
De fietsers - een werk van de Waasmunsterse kunstenaar Jo Myns

We deden eerst een wandeling in het park van Kasteel Blauwendael
Het fraaie park van zo'n 4,5 ha werd rond 1820-1830 aangelegd in Engelse landschapsstijl,
Het is een groene oase in het centrum van Waasmunster en beschermd als dorpsgezicht.
Al in 1607 stond er een kasteel. 
Het behoorde toe aan de adellijke familie de Neve de Roden.
Vandaag is het eigendom van de gemeente. 




We lunchten in de watermolen die aan de durme ligt in Hamme
De oudste vermelding van het molendomein is in 1371
De huidige molen zou er staan van in 1747
Van hieruit deden we de wandeling die je al kon zien in vorige postjes 😇
Het was een gezellige dag en een blij weerzien, op naar de volgende 


13 opmerkingen:

  1. Een hele mooie uitstap lijkt me.. lekker bijkletsen in een mooie omgeving.. dubbel plezier, zoals Joke ook schreef.
    En hé.. óók een beeld dat 'de fietsers' heet.. dat had ik ook gisteren, al hadden die wel gewoon kleren aan.. en niet alleen schoenen hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooie streek daar. Heel mooie lentefoto's heb je er genomen, An.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooi uitje An, net als jouw foto's.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie dag te zien aan de leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's heb je er kunnen nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige wandeling, vriendschap en lekker eten.. top!! knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moois, kunstigs, lekkers, en bovenal de gezelligheid van twee toffe dametjes!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een prachtige uitstap An en heel mooi in beeld gebracht

    prettige avond

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat jullie terug samen op pad gingen na die vervelende corona periode.
    Lekker met elkaar praten en fotograferen. Mooie plek en dank voor de info bij deze heerlijke fotoreportage
    groeten
    Marylou.
    Momenteel problemen met mijn blog ,probeer het in orde te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is hier gewis een mooie omgeving en mij geheel onbekend. Mooi dat je ok altijd wat informatie bij de foto's zet. Het kunstwerk van de fietsen is echt heel mooi gemaakt door Jo Myns. En jij nam er dan ook een prachtige foto van. En ook de andere waren een mooie afsluiter en ja de zalmsalade zag er ook lekker uit. nu ben ik weer bij vermoed ik met je blogjes. Ik zie de nieuwe wel weer verschijnen in leeslijst en wens je voor nu mooie dagjes toe. Temperatuur gaat wel wat dalen maar ik weet zeker dat je weer voor nieuwe blog mooie fotografie tevoorschijn zal halen. Lentegroetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo genoten!! van je foto's uit een voor mij grotendeels herkenbare omgeving, op amper 14 km hiervandaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo te zien is dat daar een heerlijke plaats om te gaan ontstressen !

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!