maandag 23 mei 2022

hoogdag



Zondag was het hoogdag voor Deinze met de 25e Canteclaerstoet
De stoet ontstond in 1961 naar aanleiding van de Deinse Lentefoor.
De naam Canteclaer verwijst naar de Europese rol die de Deinse kippenmarkt speelt.
Sinds 1975 ging de stoet nog driejaarlijks uit en sinds 2005, 5-jaarlijks


De stoet bestaat uit:
 'Deinze een brok geschiedenis' - 'Deinze in den tijd' - 
'Canteclaer en de kip: verhalen, spreuken en gezegden'
Meer info kon je al eens lezen bij vorige editie 
dat kan je hier en hier terug vinden op de blog





Ze spraken van zo'n 30.000 bezoekers
wat het fotograferen niet zo gemakkelijk maakte,
er was altijd wel iemand die plots m'n beeld belemmerde
Dat er hier terug veel volk op de been was is dus een feit
t was dan ook een stralende zonnige zondag



9 opmerkingen:

  1. Oh, was het weer zover? Blijf het leuk vinden, die zoveel-jaarlijkse optochten in het Vlaamse. :-) Je hebt toch mooie foto's kunnen maken ondanks de drukte. Vooral die grote rode kip (met het lachende gezichtje erin) vind ik geweldig! En het weer werkte ook goed mee. Ik was afgelopen zaterdag weer op Dordt-In-Stoom, maar toen was het vrij bewolkt.. en ook drukker dan me lief was..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn mooie foto’s geworden. Een prachtige reeks. Roept herinneringen op. Ging er altijd naar toe met mijn ouders!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh..., gezellig! Mooie reportage maakte je! Die in-de-weg-lopers zien we niet...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie reportage van een vrolijke happening...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie fotoreportage An, zo kon ik meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een mooi fotoverslag van dit evenement An

    begrijpelijk dat daar veel volk op af kwam

    en Reynaert de Vos , was ook in de buurt

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke stoet, knipoog naar verleden. Zo kleurrijk, zoveel blije mensen en wat een prachtige foto's An
    Groetjes
    Marylou

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi An.

    Wat leuk en gezellig ziet het eruit.
    En mazzel met het weer.

    Super leuk.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De steltenlopers van Merchtem waren ook van de partij zie ik.
    Daar ben ik in mijn wilde jaren ook een paar jaar bij geweest :-)

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!