vrijdag 15 september 2023

schorpioenvlieg


 

13 opmerkingen:

  1. Een raar beestje. Heb ik nog niet vaak gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gefliepst. Het ijzerdraad naast de vlieg laat zien hoe klein of ie is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat insect ben ik veel tegengekomen en ook over geschreven zoals je wel weet op mijn natuur website. Ik vind het een prachtige insect en de foto die je ervan nam was ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi An.

    Dit is echt een hele mooie vlieg.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En die heet zo omdat..? het een griezel is? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een verdikking op het eind van het achterlijf doet denken aan de angel van een schorpioen maar dat zie je hier niet, bij een foto enkele jaren geleden zie je dat wel en daar schreef ik de uitleg

      Verwijderen
    2. Ahaa.. dat dacht ik eigenlijk al wel. :-)

      Verwijderen
  6. Deze schoonheden zijn redelijk zeldzame vliegen, die echt niemand of niets kwaad doen.
    Je hebt er een knappe macro van kunnen maken 👍📷

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, ook deze kreeg je weer mooi in beeld!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knappe macro van dit eigenaardig beestje An

    fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik het zou tegenkomen, zou ik spontaan denken dat de naam iets met 'snuit' erin zou zijn. Ik denk niet dat ik het al ben tegengekomen, dit insect. Interessant om weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto
    Dat beestje ken ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!