dinsdag 11 juni 2024

vrije loop


Grote blauwe ogen kijken me aan terwijl ik in de dreef wandel
 Een grote mond lijkt me te willen opeten
('Natural transformation' - Josefien Smeyers)

En dan is er nog de ernstig kijkende boom
Ik volg de route van Kunst in het bos
(Astene dreef en stadsbos, de totaal andere kant dan waar ik anders de benen strek, een stuk verder stappen maar ik ben er geraakt en ook terug 😉 )
Ik kijk, verwonder me, en leg vast (niet alles)
Oordelen doe ik niet want alle objecten zijn ontsproten uit iemands brein,
creativiteit is grenzeloos
hoe vreemd de ideeën ook mogen zijn
('verbonden' - Viviane Lootens)


('Big eats small, but nature eats them all' - Sofie Taillieu)

('Barkbeetlesign' Bart Van Hee)

('zitbal' - Johan Van Troos)
Als je inspiratie de vrije loop laat
dan borrelen echt vreemde creaties op
uit de hoofden en handen van de kunstacademievolgers,
elk op zijn eigen manier
('Insectenharpen' - Philip Stevens)

('Boomjuweel' - Peter Wymeels)


('Wish tree: your wishes for these woods' - Veerle Hallaert)

('klei(ne) mannekes' - Hilde Decraemer)





8 opmerkingen:

  1. Dat was een leuke wandeling en daar had je geen museumkaart voor nodig.
    Ik hou hiervan en geniet met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kunst is ook persoonlijke smaak.. je vindt iets mooi of niet, maar daarmee veroordeel je het nog niet.. de grootste gerenommeerde namen vind ik soms geen klap aan, maar die zullen toch wel niet voor niks gerenommeerd zijn. ;-) Maar die klei(n)mannekes vind ik geweldig leuk.. en dat boomjuweel vind ik ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Ene al kunstvoller dan 't andere...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tussen die kunst zou ik ook graag wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie wel een paar heel mooie en leuke kunstwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je eens de andere kant op kon en top gedaan. Betere reclame voor hun werk krijgen ze niet 😀.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was een goeie wandeling. Eentje waarbij je je ogen en lens de kost kon geven. Kunst is vaak persoonlijk. Een mening is onbelangrijk, ervoor openstaan wat de kunstenaar bedoelt. Dan kan kunst je raken. Die ogen, hahaha. Mooi, dat natuurlijke 'tunneltje' in het gras. Ook leuk: verbonden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een originele wandeling An

    het hoeft niet altijd top-kunst te zijn

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!