woensdag 4 september 2024

paradijs

Zonnebloemen turen de hemel af
op zoek naar warme zonnestralen
Een paradijs voor bijen en vlinders
Een voedselbron voor vogels

Daar waar het koolzaadveld welig groeide
schieten nu de zonnebloemen volop in actie
Ik had ze van ver zien staan...
...en van uit de hoogte
Maar toen ik op het pad naast het veld liep keken ze mij niet aan
Ik kon enkel hun zijkant of achterkant bewonderen
Ze kijken altijd richting zon hé en daar keken ze nu vol verlangen naar 
De zon had alleen wat moeite om zich door de grijze wolken heen te wringen
 Een flinke wandeling werd het weer want ik wou toch ook hun stralende voorkant bewonderen
Een mens moet er iets voor over hebben
Ik kreeg er maar niet genoeg van







10 opmerkingen:

  1. Een mens wordt gewoon vrolijk van al die zonnebloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schilderijtjes, prachtig! Elke kant van de zonnebloem heeft 'moois'!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh.. zo mooi hè! Ik zag er vandaag ook, maar láng zoveel niet! Maar dat van die omgekeerde koppies.. dat heb ik ook al heel vaak gehad op vakantie.. zie je eindelijk zo'n mooi veld, staan ze allemaal de andere kant op te kijken hahahahaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi. Jouw foto's maken me nu echt blij en dankbaar💛.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh je zag ook een heel veld. Mooi hé. Knappe foto’s. Zonnetjes vandaag kunnen we gebruiken 🌻

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi An.

    Ik vind ze prachtig die Zonnebloemen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knappe foto's van dit veld zonnebloemen An

    hier zie ik er bijna geen

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Een zonnebloemenparadijsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze prachtige zonnebloemen blog had ik ook gemist maar nu het regent is het ook wel een weelde om er na te kijken. Prachtige foto's die een zonnetje in mij hart gaven.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!