vrijdag 9 augustus 2019

wees welkom




Jacob van Artevelde (1290-1345) was een groot volksleider 
die de neutraliteit van Gent en Vlaanderen wist veilig te stellen 
tijdens de 100-jarige oorlog tussen Frankrijk en Engeland.

Maar k ga hier geen geschiedenisles geven hé, 
in deze moderne tijden kan je alles uitpluizen op 'tinternet'.
We duiken gewoon de straten van Gent in voor wat sfeerbeelden




We lopen te genieten van alles wat we zien,
van het juist gepaste weer en vooral van elkaars gezelschap.
We krijgen een vrijdagsgevoel al was het toen maandag
of zou dat aan onze middaghalte liggen ;-)



Gelukkig waren de maagjes al gevuld toen we hier voorbij slenterden
"enkel goed voor een foto" zei een buurtbewoner van het Patershol (een Middeleeuwse wijk in het centrum) 
of hield hij de ribbetjes liever voor zichtzelf ;-)
Hoe dan ook wij dwaalden gezapig verder door de straatjes



17 opmerkingen:

  1. Oooh.. ik kan Gent echt noooit genoeg zien.. en die prachtige gevels daar bij Temmerman al helemáál niet! :-)
    (wel jammer van die rij kliko's voor Amadeus..!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een straatbeeld zoals het is hé :-) Lies wou ze nog wegrijden ;-) maar k vond het ook wel iets hebben zo haha

      Verwijderen
    2. Hahahaa lees dit nu pas.. ik zie Lies al bezig! :-P
      Jaa.. het is wel het straatbeeld tegenwoordig.. jammer maar helaas. Soms staken de vuilnisophalers in een stad waar ik net een bezoekje breng.. ligt alles er nog véél slordiger bij hè!

      Verwijderen
  2. Wat een mooie gebouwen en gevels. Enne te smullen valt er ook genoeg. Ik zie helaas geen foto van een koffietje met lekkers. Hebben jullie dat overgeslagen? Nee toch?
    Wat leuk toch dat Lies en jij er samen op uit trekken!
    Mooie foto's, fijn weekend, grtjs :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaaa…, Marjolein, geen koffie ? Bijna niet mogelijk. Blog ik vanavond !
      Lie(f)s.

      Verwijderen
    2. we zijn hier nog maar aan het middageten Marjolein :-)

      Verwijderen
    3. Marjolein is zeker ook een Nederlandse.. wij drinken koffie aan het eind van de ochtend hè..! Dus vóór het middagmaal! :-P

      Verwijderen
  3. Hoi An.

    Heerlijk om daar te dwalen, zo sfeervol.
    Prachtige foto's heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi uitstapje! En wat lekkers erbij...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. knappe sfeerfoto's uit de Kuip van Gent..An

    die van Jacob van Artevelde heeft hier mijn voorkeur

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die dagjes uit samen, goed voor herhaling...!!
    Fijn weekend An.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Afsnis, An wat een mooie foto! Amadeus, ken ik. Heerlijk rondgestruind zie ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's van een dagje Gent An.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie fotos. Weeral een tijd geleden dat ik in Gent was. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik weet dat er heel veel moois te zien is n gent en toch zijn we er nog maar slechts 1 x geweest. Als ik dan jouw foto's zie denk ik: Waarom gaan we er niet eerder heen of gewoon plannen hahaha.... Ik heb weer genoten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een zalige stad om in rond te dwalen !
    Je geeft ons echt wel een heel mooi sfeerbeeld van de stad Gent :-)

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!