vrijdag 28 augustus 2020

daknam


Joke en ik reden naar Daknam een deelgemeente van Lokeren
en het kleinste dorp van het Waasland 


Ze zijn er in de ban van Reynaert de vos, het dertiende eeuwse dierenverhaal,
 ik heel wat minder, het zegt me niks
We zijn hier dan ook voor een uitgestippelde wandeling
in de Daknamse Meersen
een tochtje die loopt tussen hooilanden, bosjes, knotwilgenrijen en talrijke sloten
al was er van die sloten weinig te zien
Aan onze start worden we verwelkomd door mooie paarden



In volgend postje gaan we helemaal op ontdekking





16 opmerkingen:

  1. Dat beloofd wat....!
    Ik kijk er naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is een lief dorpje, ik ben er ook al eens toevallig gestrand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige streek en mooi dorpje, ik ben er ook al eens geweest, ik woonde toen nog in Beveren-Waas.
    Mooi in beeld gezet An, kijk al uit naar de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar staan in het dorpje waar Lucretia woonde ook allerlei kunstwerken over, over de Vos Reynaerde.. is ook niet zo ver van Lokeren vandaan natuurlijk.. die hele streek heeft wat met dat verhaal.. ik zag er in Hulst ook dingen van.
    HA! die foto van dat paard is geweldig! wat een perspectief! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon daar! Zo écht...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi An.

    Mooie paarden.
    Dat lijkt mij een mooie en leuke wandeling te worden.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je maar lekker gewandeld hebt An, daar ging het toch om.
    Pracht foto's van je wandeling.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daknam, nog nooit van gehoord. Maar daar zal in deze serie wel verandering inkomen denk ik :-)
    Mooie paard portretten heb je hier !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daknam doet me aan het voetbalstadion denken An

    alhoewel de club voor enige tijd failliet verklaard werd

    "Reynaert de vos" in Daknam, zegt me helemaal niets

    ik kijk al uit naar het vervolg

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben al curieus naar het vervolg. Ik ben nog nooit in Daknam geweest. Mooie paardjes hebben ze er in ieder geval. Jammer dat je niet van De Vos Reynaert houdt. Het is nochtans een wondermooi verhaal, vol knipogen naar het echte leven. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vooral die eerste foto vind ik romantisch heerlijk!
    De Daknamse bossen.... Je kan er ook prachtig fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig ff met Joke op stap.
    Je eerste foto heb je echt heel leuk gedaan met die plank met planten in een panoramafoto.
    Nog nooit van Daknam gehoord maar nu weer iets bijgeleerd dus hihi......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Verwelkomd worden door paarden is mooier dan kennis hebben van een eeuwenoud gedicht (-:
    Je laatste foto is een plaatje!
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!