woensdag 26 augustus 2020

ik zit hier

 


‘De drie hazen’ van kunstenaar Luc De Backer zijn gemaakt in inox.
Hier staan ze met een geel jasje voor de 5e verjaardag van een of andere vereniging 
De hazen verwijzen naar het feit dat Lokeren 
het wereldcentrum was van de konijnen- en hazenharennijverheid, 
 voor o.a. het maken van vilten hoeden over de hele wereld. 

 En met deze info val ik met de deur in huis 
Het was een grijze regenachtige dag toen de trein me naar Lokeren bracht. 
Joke zat al met de koffie te wachten 
Eerst wat bijpraten want we hadden door de hitte al twee maal onze afspraak uitgesteld 
Maar eigenlijk was het niet Lokeren dat we kwamen bezoeken, 
dat had ik enkel nodig als station om dan volgend blogpostje te kunnen maken




21 opmerkingen:

  1. Bekende beelden.. en Lokeren is ook best wel de moeite van een wandelingetje hoor, ik deed dat al diverse malen. Maar jullie wilden zeker het groen in? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn hele mooi beelden maar dat ze konijnen ervoor gebruikte vroeger vind ik wat minder maar dat komt omdat ik gewoon van dieren houdt. Heb eens gelezen hoe men dit deed met de vellenbewerking en het haar werd toen van de vellen gesneden en dan pas kwam de hoedenmaker in actie.En niet alleen konijnen waren het haasje maar ook andere dieren. Maar nu weer naar het heden en de wandeling zal best wel gezellig zijn geweest zo samen. Lokeren heeft best wel mooie bezienswaardigheden zoals de De Heirbrugmolen die ik nog eens wilt gaan bezoeken want er zouden daar nog de oude stenen in zitten uit de vroegere tijd.Dus wellicht gaan jullie hier toch eens rondwandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja erg hé voor de dieren
      de molen hebben we niet gezien, jammer

      Verwijderen
  3. Hoi An.

    Ziet er leuk uit die Beelden.
    Veel plezier in de volgende stop.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke start, zeker met Joke!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi begin An.

    Ik ga morgen met mijn vriendin wat leuks doen.

    Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een grappige beelden en nu met mondkap ;-0

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, Antje en wat gezellig !!
    Lieve geniet groetjes Anna 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een leuke start, en ik ben nu al benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er al heel veelbelovend uit An !
    Laat de rest maar komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De beelden zag ik al vaak, Lokeren ligt niet zo ver van mijn voordeur.
    Maar die mondkapjes zijn nieuw voor me. Grappig, alhoewel... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supertof deze hazen en je bracht ze mooi in beeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Op afstand geniet ik mee van deze uitstapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ah,. daar zat je

    hier word ik curieus van An

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel gek, konijnen en hazen met een gele jas aan en een mondmasker op.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lokeren, een stad in België.
    namen die ik wel eens langs zie of hoor komen.
    Leuke foto's van die hazen met die gele jasjes. Je openigsfoto met dat mondkapje is ook een leuke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn hè, afspraakjes met Bloggers (-:
    Je eerste foto van de haas met het mondkapje op is een meesterzet. Het standbeeld voor het station vind ik ook mooi. Benieuwd naar je volgende blog!
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fijn dat zoveel mensen mijn hazen mooi vinden!
    Luc De Backer

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!