zondag 15 november 2020

keitof


 Op een wat grijze dag ging ik op zoek naar de ijsvogel
Al enkele keren had ik hem in vliegende vaart zien passeren
maar daar bleef het dan ook bij, dus die dag moest en zou ik hem vinden, ahum 


De beste plaats om te zoeken is dan bij het water
De zwanen waren er net geland
en ik vroeg hen of zij misschien de ijsvogel gezien hadden 
maar ze konden me niet helpen


De vink, hoog in een boom, had een goed uitzicht maar ook hij kon geen blauw bespeuren


En hier moest ik hem zeker al niet zoeken


De gaai had binnenpretjes, volgens mij wist die meer maar liet niks los
hij had zijn buit al binnen
Nu ik nog




Paard Djapa kwam mij zoals steeds begroeten en wandelde nog een eindje mee
maar ook hij had de ijsvogel niet gezien


Het werd duidelijk dat het voor een andere keer zou zijn


Hoe dan ook, het was in de brielmeersen weer...



16 opmerkingen:

  1. Wat een leuk beeldend verhaal ;-)
    Prachtige foto's en misschien een andere keer ??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende foto's en een leuk verhaal An

    en het ijsvogeltje krijg je vroeg of laat ook wel eens voor je lens

    prettige zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zou nog véél kei-toffer geweest zijn, had je dat mooie blauwe vogeltje kunnen spotten hè.. maar die beestjes zijn érg cameraschuw volgens mij. Jouw kwaliteiten kennende zal dat echter geen probleem zijn mócht ie daar ooit weer eens rondvliegen! Voorlopig genieten we dan van alle andere mooie beelden die je schoot.. met een leuk verhaaltje erbij.. heerlijk lezen op een luie zondag! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi An.

    IJsvogeltje jammer dat je die niet had gezien.
    Maar wat je wel hebt gezien was schitterend en mooie foto's.

    Top An.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is idd. een keitof toertje wat je weer gemaakt hebt...!!
    Jammer dat je het ijsvogeltje niet gevonden hebt, hopelijk een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keitof 🤣 dat lijkt mij nou ook lekker buiten he ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De aanhouder wint An !
    Op een dag , dat je er niet naar zoekt, zal je een ijsvogel zien... wedden ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OP een onverwacht moment, lukt het je!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een gezellig beeldverhaal. Je neemt ons mee op stap en houdt de spanning erin.
    De ijsvogels, daar valt niet mee te spotten, hè? Ik heb er eenmaal een gezien. In België. Bij een meer. Ik zag een fluoriscerende flits....zzoeffffff...en weg. Ik blijf ervan onder de indruk.
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie wandeling, ik ging graag mee.

    Die steen heb je die gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zag je veel op de wandeling. De vogels op je blog zijn schitterend. Ook ik zie ze vaak vliegen die mooie ijsvogeltjes maar heb ze ook nog nooit kunnen fotograferen. Met geduld zal het ooit wel eens lukken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk verhaal, ook al gaf het niet het verhoopte resultaat. Maar de foto's zijn weer prachtig. Je titel is kei-tof gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Natuurlijk is het daar keitof met al die beestjes waar jij kan mee babbelen. En zo'n Vlaamse gaai is dan wel geen ijsvogel, maar toch ook een schone vogel om op de foto te zetten ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat ontzettend leuk gedaan zeg met die tekst ertussen :-)))
    En de ijsvogel.... die kom je vast een andere keer wel tegen :-)
    Prachtige foto's in deze post.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar Anneke wat een mooie foto's heb jij kunnen maken! Een vink, een gaai met een eikeltje tussen de pootjes, wauw dat moet een goed gevoel geven!
    De ijsvogel kom je zeker eens tegen als je al deze andere vogels kunt fotograferen lukt dat je ook. Wou dat ik mee kon!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!