donderdag 12 november 2020

to heal the world


Once upon a time,
When women were birds,
There was the simple understanding
That to sing at dawn
And to sing at dusk
Was to heal the world through joy....
The birds still remember what we have forgotten,
That the world is meant to be celebrated


Terry Tempest Williams




Eens het herfst is kan je echt dichtbij komen
bij de roodborstjes
Ik had hem eerst niet gezien tussen de herfstblaadjes op de grond,
wat een  camouflagekleuren,
maar plots fladderde hij op toen ik voorbij kwam en ging rustig op het hek zitten,
beetje uitdagend, van kom maar op met je camera

Hij bleef zo mooi zitten terwijl ik hem zachtjes toesprak





18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tekst en dat zou meer moeten doordringen bij velen.
    Prachtige foto's ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha! zie je wel dat jij een vogelfluisteraar bent.. ik wíst het! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi An.

    Prachtige foto's An van dit mooie Roodborstje.
    Ik vind ze altijd zo mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhhh wat een mooike is het toch hé an, ik moet altijd aan mijn broer jan denken als ik er een zie, beestje denkt, als jij loopt vliegt er misschien wat op, dat is dan voor mij :-)
    superrrrrrrmooie foto's
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al weer van die mooie foto's van het roodborstje.
    Prachtig om te zien An.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Doordat jij kan met vogels en dieren kan praten, Fotorantje, kan je ze ook heel mooi fotograferen. Op de laatste foto zie je het roodborstje aandachtig naar jou luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die laatste foto is het net alsof hij/zij(!) naar je luistert. Volgens mij ben jij een vogelfluisteraar. Wat een beeldschoon beestje...
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aandoenlijk mooi An !
    Je bent echt wel een vogelfluisteraar !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeer mooie foto's! Maar jij hebt toch een talent om ze naar je toe te lokken! Kan niet anders.
    Wat een mooi voegeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alsof ik je hoor zeggen hoeveel mooier hij de wereld maakt,
    geluksmomentje.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je weet deze wel te vangen, prachtig...!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke foto's en een mooie tekst An

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtbeelden. Ik word er stil an

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk geluksmoment. Zo'n vogeltje wil ik ook graag eens ontmoeten.
    Je tekst is ook heel mooi, en passend bij deze tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. When women were birds,
    prachtige tekst hihi.....
    Je foto's van dit roodborstje zijn echt onweerstaanbaar An!
    Schitterend gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!