dinsdag 2 februari 2021

ploeteren

Vorige week dinsdag wandelden Joke en ik dus langs de oude Leiearm in Grammene,
een deeltje van de vlasrotersroute

Een mooi wandelwegje, toch langs deze kant van de Leie


Bijna halfweg de andere kant passeerden we dit kunstwerk
jammer genoeg heb ik geen verdere informatie en Google wist me ook niets te vertellen

We waren dus aan de andere kant van de Leie gekomen
Het 'dreefje' zag er bij de start goed begaanbaar uit
maar al vlug werd het erg modderig
en die modder wou ik wel eens van heel dichtbij bestuderen, zoef, daar lag ze,
vast een grappig zicht en gelukkig zonder erg, behalve dat ik er proper uit zag

de voorkant zag er wat erger uit

(ik sta blijkbaar niet al te vast op m'n benen want dit is al de tweede val)


Het werd verder een hachelijke ploeterige onderneming
met letterlijke ondersteuning van Joke, waarvoor dank,
niet echt 'coronaproof', maar t was dat of benen breken
We hadden het dus druk met rechtop te proberen blijven
Wat keek ik uit naar die brug want dat betekende dat het gedaan was met de modder



18 opmerkingen:

  1. Oh wee! een vieze broek en jas is gelukkig het minste wat je op kan doen met vallen.. maar is ook best vervelend. Fortuinlijk genoeg ben je kort van stuk.. dan val je nooit zo ver hè hahahahaaa!
    Gelukkig kwamen jullie er samen dan toch uit.. die vieze modderpaadjes ook hè in deze tijd van het jaar! 't Was allemaal voor een goede reden.. de omgeving was prachtig! Het beeld ook.. als er niks over te vinden was is het wellicht een particulier initiatief geweest.. of een eigen werk van iemand die daar woont. Ik vind het wél mooi in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja ik ben heel compact
      in t vervolg keer ik op m'n stappen terug als modder of ijs niet te ontwijken is...

      Verwijderen
  2. Ja, natte blubber is ook heel glad. Hopelijk ben je er verder zonder kleerscheuren vanaf gekomen...!
    Kleding komt wel weer schoon...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oesje… Echt niet omdat je bij mij leest dat ik twee keer tegen dek ging, dat jij dat ook doet hé...! Spreken we af, Antje, niet meer?
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi foto's van deze wandeling An

    hou je haaks !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natuurwandelaars moeten tegen een stootje of een valpartijtje kunnen hé, dat heb je bij dezer bewezen :-)
    Het is wel een mooi stukje natuurgebied, waar jullie door ploeterden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oei an,
    ik begrijp wel dat je alles wilt doen voor mooie landschapsfoto's, maar j e moet het niet gekker gaan maken dan het al is hé..
    doeme nog......
    je laat me schrikken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. piep
    mooie foto’s meid, maar de modder van
    dichtbij dat moet je niet meer proberen hoor, gelukkig niet pijn gedaan.
    knufknuf

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De brug wordt in de volksmond de Lorenzobrug genoemd.
    Naar Laurent Van Haezebrouck.
    Hij richtte een actiecomité op om de brug te behoeden tegen afbraak in 1992.
    Met succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi An.

    Mooie foto's heb je kunnen maken.
    Voorzichtig zijn hoor!

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeps...kijk maar uit voortaan.
    Maar het is wel een leuke en mooie log geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig geen gevolgen bij het vallen, daarvoor was de modder zacht genoeg? :-)
    Het regende hier de ganse dag, triestig, maar toch heb ik hard genoten van je prachtig natte foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig goed afgelopen An.

    Gezellig samen wandelen met Joke zo te lezen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Werkelik een heel mooie reeks en blijkbaar zijn julie buiten die valpartij toch droog huis geraakt. Het Is er wel een heel mooie omgeving

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan me voorstellen dat het er daar nu erg modderig bijligt. Anders is het daar heerlijk wandelen, maar niet als het veel geregend heeft. Gelukkig had je goede ondersteuning, Fotorantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijne serie An,
    Niet alleen een heel mooi gebied maar ook heel fraai in beeld gebracht.
    Ook de kunst "nooit meer oorlog" verdient het gezien te worden, mooi in beeld gebracht.
    Groetjes Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aijaijai..... languit in de modder liggen is natuurlijk niet helemaal je van het maar......
    je zag het dan eens vanaf de onderkant 😂😂 sorry.... grapje!
    Als je gaat glijden en glibberen dan is de lol er wel gauw vanaf. Gelukkig kon je nog wel mooie beelden maken.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!