dinsdag 16 februari 2021

wintergast



Vorige week maakte ik in de brielmeersen kennis met deze wintergast
Ik zag hem nog nooit, de koperwiek
al zouden ze hier toch wel al aankomen vanaf eind september
en blijven tot eind maart-begin april




De koperwiek is een kleine lijster met roestrode oksels en flanken,
een opvallend witte wenkbrauwstreep en witte mondstreep


Ik dacht eerst wat zie ik nu, een of ander roodborstje met een soort luipaardjas?




Het was wel een zenuwpees, die bleef maar van her naar der trippelen
en ja, ik deed hetzelfde






 

13 opmerkingen:

  1. Je hebt 'm er in ieder geval héél goed opstaan.. zodat je goed kon opzoeken wat het was.. in tegenstelling tot die wazige fotootjes die ik toen maakte hahahhahaaa! weet nog steeds niet wat dát voor vogeltje was, maar in ieder geval géén koperwiek..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie reeks is dit geworden.
    Prachtige portrettenzijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi An.

    Prachtig Vogeltje.
    Super mooie foto's heb je gemaakt An.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whaha ja an, dat is ook nerveusmakend mooi zon wiekje ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat wintervriendje, wat je weer vast gelegd hebt...!!
    Super foto's....!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "...een of ander roodborstje met een soort luipaardjas?" :-D :-D
    Ik zie jou zenuwachtig achter dat prachtvogeltje aan hippen. Het siert je, An, en dankzij jouw inspanningen zie ik een koperwiek van heel dichtbij!
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die heb ik hier nog nooit gezien An.
    Wat een mooie vogel, je hebt hem mooi vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt iets met kleine dieren,
    of de kleine dieren hebben iets met jou ?? :-)
    Wie zal het zeggen hé ?
    1 ding is zeker : Het zijn altijd heel mooie foto's, of het nu eekhoorntjes of vogeltjes zijn...
    Genieten doe ik altijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die liet zich mooi aan alle kanten zien! 'k Zie jullie, alletwee, huppelen... ;-)
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterende foto's van de koperwiek proficiat

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's van dit voor mij onbekende vogeltje

    Een zenuwpees?

    Dat zou je toch niet zeggen


    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, wat een mooie vogel. Nog nooit gezien. Hij trippelde heen en weer, maar aan jouw lens kon hij niet ontsnappen, Fotorantje. Supermooie foto's zijn dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw!!!! geweldig zeg!
    Prachtige serie van de koperwiek.
    Ik heb ze helaas nog niet gezien!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!