zondag 20 juni 2021

heilig




Doen wat je leuk vindt is vrijheid.
Leuk vinden wat je doet is geluk


Wandelen en foto's nemen is wat ik doe en leuk vind
Het helpt je zorgen/verdriet/pijn wat opzij te zetten
en dat bevordert het gevoel van vrijheid en geluk


Kamille was één van de negen heilige kruiden.
Het verhaal gaat, dat het aan de wereld is geschonken door de god Wodan.
De kennis over Kamille is bewaart gebleven
omdat het staat beschreven in de Lacnunga: een oud Angelsaksisch geschrift. 




12 opmerkingen:

  1. prachtige opnames van die bloempje dat nu in overvloed bloeit ...An

    de Lacnunga lezen lijkt me wel niet evident



    prettige zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi An.

    Mooie foto's.
    En helemaal waar, proberen bezig te blijven hoe moeizaam het soms ook gaat, je lichaam en geest blijven dan bezig.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleine gelukjes doen het!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kijk zo kom ik nog eens wat te weten An,
    ja doen wat je leuk vind is fijn dat ontspant
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Over de kamille had ik ook al eens geschreven op natuurwebsite want je hebt de namaak en de echte en daar schreef ik toen over. Hele mooie foto's nam jij mee en ook dat over. En ja vrijheid en geluk is hoe ik het ook ervaar als ik wandelen gaat en dan mooie natuur ontmoet. Het zijn de kleine geniet momentjes die mij dan ook heel blij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, ja het zijn de kleine dingen die goed doen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie foto's van de kamille en ik kan me helemaal vinden in wat je schrijft

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi deze kamille bloemetjes. Als ik me niet vergis kan je daar ook thee van maken.
    Doen wat je leuk vindt en leuk vinden wat je doet, dat is heel mooi gezegd, Fotorantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik lust dan alleen wel álle soorten thee, behálve kamille hehe!
    Maar het bloemetje vind ik prachtig.. en jouw foto's ervan óók!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!