zondag 6 maart 2022

angst

Wij genieten van het zonnige weer en de eerste witte bloesems
terwijl wat verderop mensen in doodsangst leven en op de vlucht zijn.
Die angst slaat zeker over naar hier want het komt wel heel dichtbij toch
Dan denk ik aan de verhalen van mijn ma'tje van toen ze kind was in WOII
Hoe ze de vele vluchtelingen uit de grote steden te voet zagen passeren aan hun huis
en mijn oma en groottante beslisten om de vele gehavende voeten te verzorgen 
zodat het verder stappen naar veiligheid minder pijnlijk was...
Hoe ze moesten rennen naar de kelder toen de vliegtuigen over kwamen,
hun dreigende overdonderende lawaai
 die mijn ma zolang ze leefde er angstig voor maakte... 
Wij zien nu gelijkaardige beelden op tv  
en kunnen alleen maar hopen dat het vlug voorbij zal zijn en iedereen de nodige hulp krijgt

 

14 opmerkingen:

  1. ik had nooit kunnen vermoeden.. dat dit nog mogelijk was An

    knappe bloesemfoto's

    prettige zondagavond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Piep

    T grijpt ons allemaal
    naar het hart denk ik An… wie gaat die “p…”
    stoppen!!!

    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk maar naar je mooie bloemenfoto's.. m'n bloeddruk is al hoog vanaf het begonnen is.. ik kan m'n stresslevel maar net onder controle houden.. vind het doodeng allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe één man zoveel ellende kan veroorzaken...grrr
    Maar je foto's zijn prachtig en hoopgevend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je houdt het niet voor mogelijk in onze huidige tijd dat één persoon( en zijn entourage) zo'n ellende kan veroorzaken. Ik zit er ook dagelijks mee in mijn maag. Hartverwarmend zijn dan de grote solidariteitsacties die spontaan zijn ontstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is verschrikkelijk, geen woorden voor...!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zoiets mogelijk was zo dichtbij had niemand kunnen vermoeden. Er zijn daar inderdaad geen woorden voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi An.

    Mooie foto's.
    Het is vreselijk wat er gebeurd, hoe mensen met elkaar omgaan.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waar gaat dit eindigen? Wordt het ook onze ondergang?Zulke mensen moesten onder bewaking geplaatst worden. Al die doden en mensen met levenslange traumas,Ik word er misselijk van. Kijk dan naar deze tere bloesems en hoop dat er snel een einde gaat aan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je prachtig witte bloesems fleuren op, net zoals de zon buiten. En ondertussen hopen dat mensen eindelijk wijzer worden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. angst An, we moeten er ons niet door laten leiden want dan neem je rare beslissingen..
    liefde sturen ....
    en naar prachtige dingen kijken zoals jouw foto's
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zal je maar overkomen, bommen en granaten over je huis ...
    Het zijn heel droevige tijden :-(
    Hopelijk krijgt de kliek van Poetin een bommen koekje van eigen deeg...
    Je bloesem foto's mogen er best zijn An !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is verschrikkelijk wat daar gebeurt. Men zou denken dat mensen na WO II wijzer waren geworden, maar blijkbaar niet. Poetin in elk geval niet.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!