woensdag 15 juni 2022

knipperen



Mocht ik een prinses zijn 
dan, heel misschien 
zou hij een kus krijgen,
maar ik ben geen prinses 
dus wat moet ik nu met een prins  😉

Alsof ze in een soort van trance zijn zitten ze voor zich uit te staren
om dan plots weg te schieten
Met hun kwaken lokken ze de vrouwtjes, 
vaak is het ook gewoon een reageren op ander lawaai
De kwaakblazen versterken het geluid
Kikkers hebben tanden maar die gebruiken ze niet om te kauwen,
daar houden ze hun insectenvangst mee vast.
Ze hebben een bijzondere techniek om al dat lekkers door te slikken
Als ze met hun ogen knipperen is het niet omdat ze hun prinses/prins gezien hebben,
het is op die manier dat ze hun voedsel trekken tot in hun slokdarm.
Rare beestjes toch, die kikkers

10 opmerkingen:

  1. Ja, rare beestjes en herriemakers ook nog....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een heel mooie reeks!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kleurenspel is heel geslaagd. Ik leerde hier veel bij, morgen vertel ik het de kleinkinderen, die zo druk zijn met kikkers tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's heb je kunnen maken. Ik ben jammer genoeg ook geen prins.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto’s. Je niet laten kussen 😘? Wat jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh oh.. wat prachtig weer.. een prins kan bijna niet mooier zijn hahahaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi An.

    Super mooie foto's An.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hier steek ik wat van op An

    topfoto's, vind ik het

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi gefotografeerd hen ik ze nog nergens gezien
    groetjes
    Marylou

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!