donderdag 18 juli 2024

vensters op de stad


Met de opgedane energie van het ontbijt gaan we op stap
We bezoeken het Industriemuseum die vijf verdiepingen telt

Panorama op de stad

De vensters zijn proper genoeg 😉...
boven: St Baafskathedraal,  St Jacobskerk,  Belfort, St Niklaaskerk
en onder: het Gravensteen

'Het Industriemuseum is eigenlijk een voormalige katoenspinnerij gebouwd in 1905. 
In de 18e eeuw bruist de textielnijverheid tussen de Leie en de Vrijdagmarkt
De vele ateliers en bedrijfjes produceren er met veel vakmanschap allerlei soorten stoffen. 
Vanaf het begin van de 19e eeuw doen de machines hun intrede in de Gentse textielindustrie. 
De geschiedenis van het toenmalige textielbedrijf en de fabriekssite
 is er een van uitbreidingen, slopingen, moderniseringen, financiële tekorten, 
overnames en opnieuw uitbreidingen - 
zeer typerend voor de rijke en bewogen geschiedenis van de Gentse textielsector.'
Volgende keer ontdekken we 't een en 't ander


8 opmerkingen:

  1. Wat een tof 'venster'logje!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zalen zien er wel leeg uit.. maar dat uitzicht is sowieso mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi uitzicht op de stad! Leuk gefliepst vanuit én door de ramen. De laatste is een kleurrijk plaatje. Mooi! (PS ik heb problemen met mijn blog, ik weet niet of ik ze op kan lossen.) :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een leuk idee en heerlijk te bekijken! Vensters 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap, die beelden op de stad door de ramen. Ik was er nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi An.

    Mooie foto's An.
    Mooi uitzicht.
    Ik houd van het oude kasteel.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!