vrijdag 27 juli 2018

peace



Uitbundige bloemen lokken je binnen aan tVaartje te Lissewege
Kunstenaars met een (visuele) beperking krijgen een atelier en ruimte ter beschikking 
om samen met andere (amateur)kunstenaars aan kunst te doen. 
Afwisselend stellen ook Kunstkringen tentoon 



Het is er elk jaar heel gezellig
knusse hoekjes, bijzondere kunstwerken, een hapje en een drankje, 
ook picknicken kan en workshops volgen
Je kan er in een gemoedelijke sfeer gaan, staan, zitten en liggen waar je wilt
Het is dan ook de creatiefste tuin van Vlaanderen





Emancipatie komt er dit jaar ook aan bod
De 50 jaar 'Femmes Liberées vrouwenbeweging' wordt er herdacht
Een kunstinstallatie van Ingrid Vandamme, bezieler van 't Vaartje


K zou zeggen 'gooi hem er in' 😊


'1968-2018: de lange weg naar sociale vrijheid en vrouwenrechten
oproep aan de dames: hang een bh in de boom,
beslis zelf of je je volledig in de kooi, volledig uit de kooi of ergens half weg voelt





Wij houden het bij onze vrijheid van gaan en staan en eentje drinken op deze mooie dag 😛
Gelukkig hadden we vorige week de knoop doorgehakt van die dag te gaan
t was de meest doenbare van temperatuur in tijden








21 opmerkingen:

  1. Die mooie dag goed in de pocket An, vandaag zou het niet te doen zijn...!
    Hou het hoofd en de voeten koel... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och.. als je rustigjes aan doet zou het wellicht toch wel gelukt zijn op een dag als vandaag ook.. als je afleiding hebt voel je de warmte minder! ;-)
    Maarre.. bedoelde je nu dat je die kooien-installatie niet mooi vond.. dat ie de vaart in kon wat jou betreft? :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik kom enkel buiten voor een boodschap, de warmte is TE
      Haha dat had ook gekund
      @k was daar straks verkeerd, is via de slimme telefoon 🤭

      Verwijderen
    2. Ik kom ook niet buiten als het niet hoeft hoor.. en Jaxon houdt de hele dag z'n plas op.. die krijg ik ook niet buiten! Maar als het móét, als je een afspraak hebt.. tja, dan ga ik wel.. net nog naar de mondhygiëniste.. daar was het trouwens lekker koel! :-)
      Wat bedoel je, met die slimme telefoon? snap ik niet!

      Verwijderen
    3. k had gereageerd maar blijkbaar was het een mail die ik je stuurde
      was via de smartphone, jaja dat heb ik nu ook eindelijk :-) maar k durf al eens ergens verkeerd duwen en dus stuurde ik je een mail ipv van hier te antwoorden
      m'n hersens zijn gesmolten t komt daardoor 🤭

      Verwijderen
    4. Oooh.. ik lees m'n email zelden overdag, dus dat had ik nog niet gezien. :-)
      Ik vrees dat ik er ook aan zal moeten.. aan zo'n smartphone.. m'n oude mobieltje wordt nu wel erg slecht. Jammer want ik haat die grote dingen.. heb 't graag in m'n broekzak, van verder weg hoor ik zo'n ding niet afgaan met m'n dove oortje. En inderdaad.. het ding is maar zo smart als jijzelf bent hè.. en ik ben niet zo heel erg smart hahahaha!

      Verwijderen
    5. Nope.. geen emailtje gekregen hoor.. weet niet wát je gedaan hebt, maar je hebt in ieder geval niét gemaild! :-)

      Verwijderen
  3. Hoi An.

    Leuke kunst en heerlijk om daar even te vertoeven.

    Leuke foto's, die de sfeer goed weergeven.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke sfeerfoto's An...

    'gooi hem er in'.. dat meen je niet

    of toch..

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yeah... Girlpower, mooi in beeld gebracht An, keep it cool!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige beelden An, en met dit weer kan je nergens beter zitten als thuis achter de ventilator :-) lekker genieten, van je blogje en je huisje...
    aai laaik it

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superdesuper gezellig en inspirerend blog heb je er van gemaakt An!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'Cool'e reportage, Antje !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel kunst hier … en goed op de plaat vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke tuin, ik kan me voorstellen dat je daar relaxed van wordt!
    Die bh's en in of uit de kooi, spreekt me aan. Trouwens alle kunst die daar te zien was vind ik heel leuk.
    Zo inmiddels koelt het eindelijk af en kom ik weer in beweging.
    Fijn weekend An, grtjs .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag an
    Ik probeer hier stilaan mijn weg terug te vinden
    Niet gemakkelijk maar ik geef niet op
    Dank je voor de steun

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke foto's Fotorantje. Maar ik heb nooit de link goed gesnapt tussen vrouwenrechten en bh's in een boom ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ok was daar verleden jaar. Echt de moeite om daar eens rond te wandelen. Er was toen een workshop bezig in het bouwvallig gedeelte. Mijn vriendin kan niet zo lang wandelen ( zit met een gebroken wervel die maar langzaam geneest) zodoende zijn we niet tot daar geraakt en evenmin tot bij die vlinders. Dat is voor binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig An,jij komt ook overal :)

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!