maandag 6 april 2020

wandelen


De Brielmeersen zijn nog altijd gesloten door dat coronabeest
dus is het wandelen langs andere paadjes
En dat deed ik langs De Leie 
met aan de overkant, waar het bootje ligt, m'n favoriete plaats dus



Een fietszijwegje en dan twee maal rechts inslaan
en zo passeer ik deze hoeve
Behalve een paar fietsers ben ik er alleen


In de hoogte de spoorlijn naar Tielt
en al vlug doemt de brug over het Schipdonkkanaal/Leie op



Vanuit de hoogte een blik op het pad die ik ga volgen





En via een dreef 
kom ik aan de plaats waar het Schipdonkkanaal en De Leie samen komen
Aan de overkant rechts de brielmeersen
Maar ik kan niet verder of ik moet over zwemmen



Een lus kan ik dus niet maken en ik moet op m'n stappen terug keren naar huis
Maar dat is niet zo erg, in beweging zijn en geen mensen zien is wat nu telt




23 opmerkingen:

  1. Af en toe wat frisse lucht, dat hebben we hard nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het maakt niet uit An, hoe het pad loopt, als het maar mooi en rustig is en dat is het...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niemand tegen komen op het moment is het beste.
    En genieten van wat je wel ziet.

    Hele mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi An.

    Mooie foto's heb je kunnen maken An.
    Super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is er echt uitgestorven.. goed pad voor nu! Heen en weer lopen is niet altijd leuk, maar je moet van de nood een deugd maken en teruglopend zie je toch ook altijd weer net andere dingen.. en de dingen net weer anders..! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat was dit een heerlijk rondej
    Ik heb genoten van al dit Belgische schoons

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar loop je wel alleen, toch nog stoere beesten die je kan bewonderen of bewonderen zij jou voor je moedige wandeling?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha An,
    een mooie wandeling en bijzondere foto,s twee vliegen in één klap,
    je kunt nog verder gaan maar je moet ook weer terug.
    hoe veel kilometers denk je dat gelopen hebt?
    groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 6,8 km Christiene
      haha ja je kan altijd verder gaan maar dat terugkeren zou dan te zwaar kunnen worden

      Verwijderen
  9. een wandeling zoals ik ze graag doe An

    en prachtig in beeld gebracht

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In dit eerste lentezonnetje is het heerlijk om te wandelen.
    En zeker langs een waterloop, daar is altijd wat wind zodat het niet te warm wordt.
    Zalige 'onderweg' foto's An !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ferm gestapt, Antje, langs schone plekken !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je hebt een mooie wandeling gedaan en nieuwe gronden ontdekken is ook wel erg gaaf hé, de koeien in het land da's toch een zalig gezicht,
    jammer dat ook bij jullie kaalslagen plaatsvinden.. zonde van al die bomen
    maar je foto's zijn plaatjes,
    allá dan maar weer :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat doe ik je niet na.
    An wens je fijne zonnige dag!
    groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is toch ook bijna niet te doen om met dit fijne weer binnen te blijven.
    Een rondje zoals je hier laat zien levert voldoende vitamine voor de hele week.
    Dat kan toch nooit slecht voor je zijn?
    Ik geniet er in ieder geval van.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat was een mooie wandeling! Waarbij je (bijna) niemand bent tegengekomen. Wat een verrukking zal dat geweest zijn. Heb je weer wat meer energie? Ik wens het je van harte toe.
    Ik heb genoten van je wandeling, alleen de gekapte bomen vind ik jammer. Hier wordt ook van alles gekapt en waarom? Niemand die het weet.
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja een of twee keer in de week doe ik een grotere wandeling, maar dan doe ik die dag voor de rest nog bijzonder weinig :-)

      misschien waren de bomen ziek hé

      Verwijderen
  16. Tja, terug zwemmen ..... daar is het nog wat koud voor hè An ��

    Weer prachtige foto's van een rust en extra vitamientjes gevende wandeling !
    Zoveel mogelijk genieten lieverd !

    Liefs en Knuffeltjes, Nikita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar anders zou ik ook niet zwemmen, k ben totaal geen waterrat
      dank voor je bezoekjes Niki, verzorg je goed

      Verwijderen
  17. Heel herkenbaar voor mij, al passeer ik daar meestal met de fiets. Mooie wandeling Fotorantje, ver weg van mensen en virussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En ook dit zijn mooie foto's.
    Als je niet meer op je vertrouwde plekje kan komen dan moet je wat anders verzinnen en je komt dan ook weer wat anders tegen. Biedt ook weer andere mogenlijkheden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb mooie herinneringen aan de Brielmeersen. Ben er later nog een tweetal keer naar toe geweest met mijn dochter en eens met de kleinkinderen op weg naar le Pays des Collines.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!