woensdag 8 april 2020

zonnig




Een jaar geleden waren we hier op de sukkel met ma'tje
wat gaat de tijd toch snel
Soms kan ik het nog niet geloven dat ze er niet meer is
En dan denk ik,
misschien maar beter want in deze rare tijden en zij die zo fragiel was...
Ze had het ook lastig gevonden,
niet meer buiten mogen om een koffietje te gaan drinken, iets wat ze zo graag deed
Of wie weet was ze ondertussen al in een woonzorgcentrum opgenomen
en kon ik haar nu niet bezoeken...
We zullen maar denken dat alles z'n reden heeft voor waarom en wanneer iets gebeurd


Afleiding blijft goed en zeker in coronatijden
Het is zalig om in de ochtend op stap te gaan, zo rustig
Een frisse lenteochtendzon, heerlijk

Toen ik langs de fietssnelweg stapte waren er die dag al 72 fietsers gepasseerd
toen was het nog maar 8.20 u


Een lammetje ligt te zonnen


Ik ben op weg naar Astene dreef en bos
waar in de verte de paashaas ook geniet van de eerste zonnestralen



Een deugddoende en veilige wandeling
meer moet dat niet zijn




18 opmerkingen:

  1. Je hebt heerlijk genoten en mooie foto's gemaakt.

    Vandaag een fijne zonnige dag en even wat anders!
    Blijf gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijven genieten waar 't kan !
    Mijn mama zou vorige week 100 geworden zijn...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben zo ook al lopen denken.. m'n schoonvader hád al slechte longen.. en m'n pa was zó eigenwijs, die had vast gewoon naar de supermarkt blijven gaan. Maar goed dat ze het niet meer mee hoeven maken. Ik vond m'n schoonmoeder juist weer wat weerbaarder geworden.. zij was echt aan het instorten geweest, leek ineens véél ouder, toen m'n schoonvader overleden was, maar begint nu weer meer haar eigen zelfje te worden. Ach, de dingen gaan zoals ze gaan hè.. je weet nooit waarom.
    Prachtige wandeling maakte je weer.. en de paashaas, die hoort niet bij jullie hè, die moet rap hierheen komen! Ik mis 'm.. kom maar niet in de paasmood. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net als jij ben ik ook ergens opgelucht dat mijn vader dit niet meer moet meemaken, hij zou kapot zijn gegaan aan eenzaamheid, als het niet aan Corona was. Hij ging twee jaar geleden, rustig, stillekes, in de donkere nacht. Maar hij leeft voor, in en door mij.

    Je ochtendwandeling levert mooie beelden, de natuur én de stralende zon houden me positief deze dagen.
    Het voelt aan alsof de zon het voor ons, de angstige mens, wil leefbaar houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi An.

    Super mooi de foto's, het Lammetje is echt lief.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja an, gek hé, dat je zo overvallen kunt worden met gemis....
    op zo'n wandeling vooral hé, dan maak je j e hoofd ook leeg..
    inderdaad, als ze nu nog leefde, zou het héél erg zwaar zijn denk ik...
    alles komt zoals het komt.... soms anders dan verwacht hé.
    ik ga even slapen , met deze mooie beelden in mijn hoofd :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja An, vandaag zou mijn moeder 95 jaar geworden zijn. Missen doe ik haar ook, steeds een beetje meer mag ik wel zeggen.
    Maar met deze situatie kan ik ook alleen maar blij zijn dat ze dit niet mee hoeft te maken.
    Je hebt weer schitterende foto's gemaakt op je mooie wandeltocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent weer een hele dierentuin tegen gekomen! Een mooie trip Anneke. Een verzet is nodig hé en zeker in deze tijden ga je ook je dierbaren extra missen. Je kan erdoor overvallen worden. Moed houden, knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het leven is vaak moeilijk te bevatten. Je zou je moeder zo graag nog bij je hebben en in deze moeilijke tijd toch weer niet... Maar dat neemt niet weg dat je haar mist. Kom even tegen mijn schouder staan. Dan geef ik je een klopje om de moed erin te houden ♥
    Wat heb je weer mooie foto's gemaakt. Die met de paashaas is vandaag mijn favoriet. Zo prachtig gevangen in het (tegen)licht. De bloesem. Het smalle wandelpad naast de bomen.
    Die fietsteller is origineel. Heb ik nog nooit eerder gezien.
    Lieve groet en blijf gezond ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We hadden het er vandaag nog over, over de moeder van onze buurman die verleden jaar overleden was. In de zelfde zin als wat jij denkt... stel je voor dat ze nu nog leefde, hoe zou het dan zijn met haar in het 'rusthuis' ? Zovele vragen hé, die nooit een antwoord zullen krijgen. In deze corona tijden moeten we een gepaste afstand houden, maar in dit virtuele blog wereldje mag ik je graag een warme knuffel schenken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha An,het gemis overvalt je op de gekste tijden
    alles wat je zo samen deed,ook een mooie wandeling
    ook ik weet wat het is iemand waar je van houd te missen
    ik voel met je mee,je foto,s zijn weer prachtig!
    lieve groet
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. veel niet beantwoorde vragen An..

    maar zo'n wandeling bij dit weertype is altijd meegenomen

    knappe fotografie

    prettige avond

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen An,

    Het zijn bizarre en moeilijke tijden.
    Maar ik denk dat wat je hier doet heel goed doet.
    Op een veilige manier genieten van die mooie natuur.
    En wat zo lief is van jouw is dat je ons laat meegenieten van al dat moois.

    Wens je hele fijne Paasdagen, blijf gezond, blijf veilig, maar blijf ook genieten,
    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alles heeft wellicht z'n reden, Fotorantje, al is het soms moeilijk om die te begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's Anneke en ja, je mist je moeder en dat kan ik best begrijpen. Mijn moeder van 87 is er nog en ik ben haar mantelzorgen. Ze woont nog op zichzelf en je zal begrijpen dat ik 1000 en 1 angsten uitsta met dit corona virus. Gelukkig is ze gezond maar je weet het maar nooit.
    Je zei het al dat jouw moeder een fragiele gezondheid had en je moet er toch niet aan den ken dat je haar niet zou mogen bezoeken in deze tijd ohhhhh.... ik vind het echt vreselijk voor hele veel mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zal niet eenvoudig zijn Helma, is toch telkens met schrik bij je mama binnen gaan

      Verwijderen
  16. Wandelen verzet d zinnen ,en zeker in deze dagen waarin we overspoeld worden met droevige berichten door Corona.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!