vrijdag 12 maart 2021

vertelselke



Lies en ik liepen dus wat bij te kletsen in Roeselare
toen we plots vrolijke jurkjes in een boom zagen
 Achteraf las ik dat ze daar een traject uitgestippeld hebben
met Instagram installaties.
Tussen de takken door zien we de belforttoren


We wandelen even de Sint Michielskerk binnen
Daar kan je tussen de vele bijeen geschoven stoelen een glimp opvangen 
van het praalgraf van Jan van Kleef en Johanna van Lichtervelde
Jan van Kleef was een vlaamse edelman en verwant aan de bourgondische hertogen
Johanna kwam uit een belangrijke adellijke familie in West-Vlaanderen.

de kerk heeft een barokke preekstoel in prachtig houtsnijwerk

En toen kwam een veelkleurige kip en was het vertelselke uit
Zo leuk om Lies terug te zien na een half jaar
maar lastig om met mondmasker bij te babbelen,
een pijnlijke keel krijg je er van
Eens we dat kunnen weglaten dan gaan we zeker eens 
verder op verkenning in Roeselare



16 opmerkingen:

  1. 'k Lees, 'k kijk, met een glimlach.
    Een mooie dag, met Antje.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi An.

    Super mooie foto's heb je gemaakt.
    Wat leuk die jurkjes in de boom.
    De glas in lood ramen vind ik heel mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er lijkt me genoeg te zien voor een 'herkansing zonder mondkapje'.. maar jullie hebben elkaar in ieder geval weer eens gezien hè! Ik zie eigenlijk niemand meer tegenwoordig, behalve m'n liefste.. gelukkig kan ik goed met hem opschieten hahahahaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk vrolijk en mooi verhaal is dit wéér.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aangezien ik mij de laatste tijd aan het verdiepen ben in de tijd van de Bourgondische hertogen, staat de kerk van Roelare ook op mijn verlanglijstje om te bezoeken. Zo te zien lijkt het me zeker de moeite waard.
    Een kleurrijke kip die waarschijnlijk kleurrijke paaseieren legt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knappe interieurfoto's van die kerk An

    en die kip staat daar mooi te wezen

    prettige dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat vond ik nu eens echt leuk om een jurkenboom te zien maar ook het prachtige houtsnijwerk waar ik ook altijd zo van houdt. Maar ook de glas in loodramen trekken ook altijd mijn aandacht en dan de fleurige kip maakt de wandeling kleurrijk af. Zo een wandeling is echt genieten en dat hebben jullie ook gedaan wat zo een dag uit ook weer gezellig maakt. Wens jullie mooi en gezellige wandelingen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke dingen zagen jullie en leuk zo samen.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je blog heb ik met een brede grijns gelezen. Om te beginnen die eerste foto van dat jurkje. Als die jurken...hoeveel vrouwen zouden nu in hun blootje lopen :-D
    Gezellig bijkletsen met een mondkapje op, klinkt tegendraads. Je zou samen ergens een terraske willen pikken, een lunch prikken, de keel smeren, en daarna gezamenlijk voort. Maar dat komt weer, An!
    Voorlopig hebben jullie elkaar gezien en gesproken. En ik genoten van je foto's en je verhaal.
    Dikke liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die boom met de vrolijk gekleurde jurken is wel heel speciaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ondanks alle beperkingen toch een leuke dag An.
    Daar knapt een mens van op. Mooie foto's heb je gemaakt.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi, die geklede boom. Wat is daar de bedoeling van? Die zullen vandaag flink wapperen in de wind.
    Ook de kleurrijke glasramen en kip stelen de show.
    Fijn dagje voor jullie samen, maar het praten met mondmasker vind ook ik heel erg vermoeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof dat jullie elkaar nog eens konden ontmoeten om bij te praten dat heeft een mens nodig. Prachtige foto's van Roeselare. prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi verslag van jullie uitstap in Roeselare.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Samen lekker en gezellig opstap :-)
    Wat een mooi spreekgestoelte heeft die kerk zeg!
    Maar ik zie daar meer mooie items voorbij komen.
    Leuk om op deze manier even mee t kunnen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!