dinsdag 20 april 2021

schietgebedje



Lieve vrouwe van ons land,
met uw kroon of sleep van kant,
en getorst door ruwe hand
langs de vlakke wegen,
Lieve Vrouw langs beemd en gaard,


Lieve Vrouwke bij de haard,
door geslachten vroom bewaard
schenk ons volk uw zegen.
ave maria, ave maria, ave maria.

Arthur Meulemans


Langs Vlaamse wegen komt men charmante kapellekes tegen
En een schietgebedje kan nooit kwaad hé


Wie weet helpt het om de Meigemse bloesems te laten schitteren


schietgebedje= kort, haastig gebed


16 opmerkingen:

  1. Langs de mooie Vlaamse wegen kom je toffe fotograferende vrouwen tegen..
    die kleine kapelletjes vastleggen en schietgebedjes opzeggen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die tekstjes en natuurlijk ook de foto's An.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Overal waar men gaat langs Vlaand'rens wegen,
    komt men kapelleks van Maria tegen :-)
    Maar wat zijn die kleine spullen mooi hé ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij het zien van deze foto's moet ik denken aan wat Brel over Vlaanderen zo mooi zingt!
    Mooie afsluiting van de serie met de bloesem!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Meigemse bloesems gaan zéker schitteren. Laat dat maar aan het Vrouwke over. En aan de zon (-:
    Wat is het daar mooi toeven, An!
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. fantastische gewoonte vind ik het an, ik hoef je zeker niet te zeggen dat ik haspengouwbuikpijn heb, al reeds het 2e jaar dat het niet doorgaat, balen joh,
    maar ik ben blij dat ik van jouw plaatjes kan genieten :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat kan ik zeker begrijpen Dien, jij die daar kind aan huis was :-)
      maar jullie hebben vast ook wel ergens fruitboomgaarden

      Verwijderen
  7. Wat een mooitje! Heel sereen...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. iets om in ere te houden An

    een knap logje

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij zijn een echt kapelletjesland .Langs Vlaamse wegen kom men overal kapelletjes tegen. Mooie tekst An en schitterende foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi An.

    Ik vind dat altijd mooi die kleine kapelletjes, of zoiets aan de boom.
    Mooie foto's An.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi An. Ik hou ook van die kleine kapelletjes, we komen ze regelmatig tegen wanneer we er weer even op uit trekken. Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Stoppen doe ik altijd bij deze kleine kappelletjes. En de Meigemse bloesems zal vast met lentezon daarbij ook nu mooi gaan groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat Lieve Vrouwke zal er wel voor zorgen dat ge altijd schone fotookes kunt maken, Fotorantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lieve tekst, samen met je mooie foto's zorgen ze voor een echt beeldverhaal.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!