vrijdag 24 september 2021

brullen


Wauw, zo'n uitbundige begroeting in het park
Hij zag mij komen, vloog een takje hoger
en begon aan zijn optreden



Het roodborstje zingt het hele jaar door en vooral vroeg in de ochtend.
Z'n herfstliedje verschilt van z'n voorjaarshit
het lied wordt rustiger gebracht en de strofes zijn langer.
In het vroege voorjaar zijn het vooral de mannen die zingen,
om een vrouw te verleiden en om andere mannen weg te houden.
Hun lied is dan wat complexer.

Wat een enthousiasme hé
Je zou zo mee gaan brullen
maar zo'n mooie serenade wil ik niet verbrodden




13 opmerkingen:

  1. Ja, ze kunnen er wat van.... leuk hoor...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's zijn dit Fotorantje ! Volgens mij komt dit roodborstje met zijn lied bovenaan in de hitparade. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi An.

    Wah An, geweldige foto's van dit mooie Roodborstje.
    Prachtig.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt dan weer andere kwaliteiten hè an.. dat kunnen we hier aan deze werkelijk schitterende foto's heel duidelijk zien! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie foto's. Jammer dat ik die niet kan horen zingen of brullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ditcweer schitterende foto's van je roodborst

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Serenade voor Antje..., wat een titel...!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gevangen zo dit roodborstje! Gr. John

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtige reeks An

    mijn complimenten hiervoor

    prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zo mooi in beeld gebracht. En die poseert telkens voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je deze mooie zanger knap in je lens gevangen.In de winter heb ik er altijd ééntje in de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke fotografie van dat piepkleine vogeltje An !

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!