dinsdag 13 juni 2023

ijzige kreet

 

Het was een vroege ochtend op een warme dag
De eekhoorn was druk in de weer tussen de struiken
en haalde allerlei capriolen uit
Maar de pret bleef niet duren
Plots was er een plons
en een ijzige kreet
Wat gebeurde er toch? 
De eekhoorn was in de vijver gevallen
Hij spartelde en ploeterde
Na een hevige strijd spurtte hij het gras over
en kroop vliegensvlug hoog in een boom, ver genoeg van de vijver 
Daar zocht hij een plaatsje om te drogen en te bekomen van de schrik
Bij z'n kreet kreeg ik kiekevlees
ik kon z'n strijd niet zien van achter de struiken maar wel horen
Wat een opluchting toen hij plots weer opdook

14 opmerkingen:

  1. Ow gossie, gelukkig is zijn onvrijwillige zwempartij goed afgelopen. Knap gefliepst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schrikwekkend...! En toch kon je weer heel mooie opnames maken!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw.. zoiets mee te maken zeg! Ik wist niet dat het weleens mis ging met die beestjes.. het lijken zulke knappe acrobaten! Maar in wezen was het wellicht weleens lekker.. op zo'n warme dag.. toen de schrik eenmaal weg was hehe. ;-)
    Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wowwwwww pechvogeltje gelukkig dat ze kunnen zwemmen he, ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was klaproos

      Verwijderen
    2. Ik wist niet dat ze konden zwemmen, maar blijkbaar niet van harte want hij wou er alleszins vlug weer uit

      Verwijderen
  5. Hoi An.

    Top foto's, wel schrikken maar het geeft wel leuke aparte foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was vast schrikken voor de eekhoorn maar is wel afgekoeld daarbij en jij nam er supermooie foto's van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig met een happy end An

    prachtige foto's

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh krijg kippenvel! Wat een verhaal. Gelukkig kan dat beestje zwemmen, wist ik niet. Mooie foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lieve beestje zal niet verzuipen hoor... alle zoogdieren kunnen zwemmen (en dat zonder zwemles te volgen 😃)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien heeft een duik in het water wel deugd gedaan voor het eekhoorntje, bij dit warme weer ? Ik weet niet of eekhoorntjes kunnen zwemmen. Ik heb ze toch nog nooit in de Paelaestra gezien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik weet niet of een eekhoorn kan zwemmen? Maar zijn avontuur zorgde hier voor schitterende beelden.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!