zondag 11 juni 2023

nieuwsgierig


Onze wandeling in Oostende bracht Lies en mij ook naar het Muzee
nochtans waren we al moe rondgelopen,
maar nieuwsgierig als we zijn gingen we toch even binnen piepen
Meer dan de moeite waard
Een museum met moderne en hedendaagse kunst in België van 1880 tot nu
Ooit was er een warenhuis in dit gebouw


Hier onder bovenste rij: een bronzen torso gemaakt door Constant Permeke
eveneens een schilderij van hem 'de sjees' uit 1926
en een houten zelfportret uit 1940

bovenaan: en zelfportret (1920) van Marthe Tour Donas en een ander werk van haar

Een werk van Alice Frey 'L'indécise' uit 1928

Links: 'de spreekkamer' van Edgard Tytgat uit 1932
Rechts: 'moestuin in de lente (Machelen)' van Guillaume Van Strydonck uit 1884
Links: een opera-opvoering de De Munt van Georges Lemmen uit 1903
Beeld 'oostendse visser' van Constantin Meunier uit 1890


metaal en fotonegatieven van Berlinde De Bruyckere ca. 1991

En zo hadden Lies en ik een erg gevulde dag

13 opmerkingen:

  1. Mooi om al die kunst zo te zien door jou ogen An.
    Mooie serie die je maakte.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hét kunstwerk, 'schaduw-Antje'! Héél mooi/kunstig/veelzeggend log weer!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi fotoverslag van het bezoek aan dat museum.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een betere publiciteit konden ze zich niet wensen An

    een knap logje

    prettige avond

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het gebouw lijkt ruim en mooi, daar ga ik ook eens binnen springen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een museum bezoekje meepikken is steeds wel de moeite waard !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een erg gevulde, maar vooral toch ook een hele mooie en gezellige dag neem ik aan. :-)
    Waren jullie helemaal alleen in dat museum? Er is mooie en afwisselende kunst te zien daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een heel mooie dag - 't was rond de middag dus heel weinig mensen dan

      Verwijderen
  8. Lijkt me een mooi museum. Ik zie Lies zitten. Na een goede wandeling nog slenteren in het museum. Haha goed geslapen die nacht of juist niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als ik zo uitgeteld ben slaap ik weinig, de volgende dag gaat dat beter, hebben toch wel een goeie 10 km gedaan vrees ik en dan nog het museum, doseren is zo moeilijk als je op stap bent ;-) ik sta er ook op :-p

      Verwijderen
    2. 'Schaduw-Antje' gezien, Joke...?! ;-)
      Lie(f)s.

      Verwijderen
  9. Hoi An.

    Een leuk modern museum.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!