woensdag 13 maart 2024

verloren

Misschien kan je er wel verloren lopen
maar dat deden Joke en ik gelukkig niet in het 60 ha grote Verloren Bos van Lokeren
Het bos ligt gemakkelijk dicht bij het station
Eindelijk konden we nog eens afspreken
Wandelen en bijkletsen was ons doel
en als we het niet vergaten hier en daar een fotootje nemen 😉
In Het Verloren Bos is oa een jeugdvakantieoord, 
groepen kunnen overnachten in het kasteel
Het Kasteel is een in 1899 door grootindustrieel Gonzales Cock opgerichte villa
We zien er ook een gaanderij:
de vorig jaar gerestaureerde ijskelder
die nu als overwinteringsplaats voor vleermuizen dient:


'De oorspronkelijke meersen in het verloren bos werden eeuwenlang in gebruik genomen
als vloeiweiden met enkele hoofdgrachten.
De kasteelheer wilde de meersen bebossen. 
Daarom werden er bijkomende afwateringsgrachtjes aangelegd. 
Er werden destijds populieren aangeplant, 
omdat die soort bestand is tegen vochtige omstandigheden. 
De ondertussen weggekwijnde populieren tonen helaas aan dat het te nat was
en dus niet geschikt voor deze boomsoort.
De inheemse boomsoorten die wel bestand zijn tegen deze hele natte condities
hebben zich er ondertussen spontaan gevestigd: 
elzen, essen en wilgen, zo ontstond het elzenbroekbos, 
een brok spontane waardevolle natuur'

 Dichtbij loopt de Durme
die we passeerden op weg naar het centrum

Een gezellig dagje die wij afsloten met een late lunch en nog meer bijgebabbel 😉

18 opmerkingen:

  1. Gezellig samen in een mooie omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig, weer eens met z'n tweetjes op stap! Mooi is 't daar ook!
    Lie(f)s.
    @Mijn ooievaar (foto) kan bijlange niet aan de jouwe, maar fijn om te zien in een bebouwde wijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar je had hem! en mijn foto's zijn belange niet zo goed als die van Joke en nog anderen, maar wat maakt dat uit hé, we amuseren ons ook :-)

      Verwijderen
  3. DT ziet er uit als een heerlijk dagje
    Mvdfotokraam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een mooie foto’s en logje maakte je over ons uitstapje. Ik beleef het weer en voel nog de kilometers in mijn spiertjes die dit al jaren niet meer gewoon waren 😂. Het was heel fijn en tof en máánden geleden. Nu niet meer zolang 👌

    BeantwoordenVerwijderen
  5. M'n hart maakte een sprongetje.. veel herinneringen aan dat Verloren Bos in Lokeren.. maakte er samen met Lucretia (en haar dochter en kleindochters) eens een mooie wandeling.. en later wandelde ik er nog es alleen.. op weg naar, wat later bleek, lu'kes laatste feest in het restaurant waar haar schoonzoon kok is. Mooi om het door jouw lens eens terug te zien. Het is niet zo heel groot, maar je kunt er fijn wandelen hè? En lekker bijkletsen met Joke.. helemáál goed. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het er nog over met Joke dat ik dacht dat er een restaurant was die van Lu haar familie was maar wist niet meer wie of wat, ook de naam niet, wij aten in de brasserie bij een hotel en ik dacht dat het dat was maar k weet het niet

      Verwijderen
    2. Brasserie Het Zalig Nietsdoen tegenover de kerk.. van hotel La Barakka.. dat was het.

      Verwijderen
    3. daar zaten we la barakka, ongelooflijk dat ik daar nog iets van wist, er dwaalde precies zo'n beeld door m'n hoofd van die plaats :-)

      Verwijderen
    4. Nou inderdaad.. heb het zelf op moeten zoeken, wist het niet meer uit m'n hoofd. Wij aten er ook wat na die wandeling met lu'kes dochter en kleindochters.. en dat laatste feestje was daar ook. Het hotel is van de ouders van lu'kes schoonzoon, maar hij was er kok.

      Verwijderen
    5. Die ouders zullen we dus gezien hebben, als het nog dezelfde uitbaters zijn tenminste

      Verwijderen
    6. Ik weet het niet.. heb nog maar zeer sporadisch contact met lu'kes familie.

      Verwijderen
  6. Wat een mooie wandeling en fijn dat jullie weer eens samen op pad konden en genieten van de natuur en wat na babbelen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi An.

    Super An.
    Prachtig wat je hebt gezien.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mijn jongste zoon is daar nog op verlof geweest

    het is wel een tijdje geleden

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto van de paardenkastanje. Wat zou ik daar graag eens rondwandelen en alles op mijn gemak bekijken. Knappe opname van de zwammen. Ze lijken net een trappetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh jawel, deze plek ken ik. Het is zelfs vlakbij in de buurt hier. Heerlijk wandelen daar hé en de ganzen waren ook weer van de partij zie ik hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gezellig om je copine weer terug te zien anneke... :-) dat is ook een leuke troetelnaam voor jou :-) een heerlijke wandeling die jullie samen hebben gedaan, leuk om te zien, en vooral om mee te lopen, ik red het niet meer zo veer
    <3

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!