woensdag 30 oktober 2019

jeugdhormoon




Hippocrates wist het al
Wandelen is het beste medicijn!
Het is echt wel ideaal voor lichaam en geest,
wandelen in de natuur, t voelt zo goed,
zelfs al moet je je eerst misschien forceren om echt te vertrekken
Maar het heeft me al veel goed gedaan vroeger en nu
En ja, je lichaam moet het nog kunnen natuurlijk


Wandelen, gewoon doen, al is het maar een half uurtje
Je hart en bloedvaten zullen je dankbaar zijn
Je bloeddruk daalt
je spieren gebruiken meer suiker en vet uit je bloed


Het is goed tegen de osteoporose
en je darmen worden gemasseerd tijdens het stappen

Enne het stimuleert je jeugdhormoon, 
als dat geen goede reden is om op stap te gaan...




Even van het pad afwijken in de wijmeers en dit charmante dreefje inslaan,
het bracht ons naar iets moois maar dat zien we in een volgend postje
We wandelen eerst gewoon verder
















En zo kwamen we terug aan het veer



16 opmerkingen:

  1. Alleen al van je foto's slaan mijn hormonen op hol!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge.. wat moet ik dan jeugdig zijn.. ik wandel elke dag minstens een uur..! ;-)
    (maar m'n bloeddruk blijft onveranderd aan de hoge kant..!)
    En 'het leidde naar iets moois'..?? alsof we hier al niet héél veel moois zien! Inclusief een vliegenzwam.. super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-)
    heerlijk An, goeie reclame om meer de deur uit te gaan, ik heb een vriendinneke die zit écht dagen binnen als het slecht weer is...
    GOD zij dank heb ik mijn jongens en di e willen "altijd "naar buiten, weer of geen weer, alleen wonen we daarna in een zandbak :-) maar dat neem ik gráág op de koop toe, ik heb heerlijk met je meegelopen, een feestje :-)
    dank je wel
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wandelde heel graag met je mee.
    Weer een hele andere en super mooie omgeving.
    Dank dat je op pad ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of ik het nou leuk vind of niet, Rosa heeft toch haar beweging nodig. Ik probeer stevig door te stappen, dat bevalt het best. De kunst is om niet over m'n grens te gaan...
    De wolkenlucht en daaronder de foto in het bos: ongeëvenaard (-:
    Wij zouden zo veel meer willen dan ons lichaam kan. Het schept begrip en een band, lieve An.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ferm stuk gestapt !
    Nu ken ik je geheim...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie tocht onder het herfstzonneke An...!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi An.

    Prachtig.
    Wat is dit mooi, super mooie foto's en mooie omgeving.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je woont echt wel in een supermooie omgeving !
    Een flinke wandeling kan en zal inderdaad wonderen doen voor je gezondheid én houd je jong.
    Heel mooie landschap fotografie alweer !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn he wandelen en in zo'n mooie omgeving word je helemaal happy.
    Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wandelen in zo'n mooi natuurgebied aan de Schelde is super plezant en gezond, Fotorantje. Ik wandel de laatste tijd veel te weinig omdat mijn heupen en mijn jeugdhormoon niet zo goed meer mee willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's van een mooie wandeling An!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, jij kan reclamespotjes maken voor de overheid en de ziekenkas! Die krijgen we volop binnen tegenwoordig en die van jou zijn mooier en beter gedocumenteerd! Een mooi stukje natuur voor lichaam en geest.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben het ook helemaal met je eens wat dat wandelen in de natuur betreft.
    ik kwam er al graag maar na het dodelijk ongeluk van onze kleine Jahnay 31 oktober 2 jaar terug ben ik nog veel meer van de natuur gaan houden. Het geeft me rust in mijn hoofd en geest en dat doet goed.
    Prachtige foto trouwens waarvan foto 2 er voor mij echt bovenuit springt.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. over wandelen in de natuur... moet je mij niet overtuigen An

    zoals in dat natuurgebied, waar ik ook regelmatig te vinden ben

    je tweede foto is een toppertje

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!