dinsdag 29 oktober 2019

uitwaaien



Een onverwacht berichtje, of ik mee wou gaan wandelen in de stilte en uitwaaien
en dit op een mooie herfstige 'waaierige' zaterdag
euhm, wat denk je...



We reden naar de Schelde (de grootste rivier van Vlaanderen), t is eens wat anders dan de Leie
Het schattige dorpje Schellebelle, daar waar je de blauwe bel moet luiden
als je met het veer naar de overkant van de Schelde wilt.
En dat wilden we, want aan de overkant wacht het mooie landschap van de Wijmeers



'De Wijmeers behoort tot de Scheldemeersen
De Scheldemeersen zijn een aanéénsluiting van de Kastermeersen (Wetteren),
Broekmeers (Kalken), Springels (Wetteren),
Wijmeers (gecontroleerd overstromingsgebied Uitbergen),
Molenmeers (Kalken), Scherenmeersen (Overmere)
en Belham (aan de Bellebeek - Den Aard).' 










Het is er zalig wandelen,
zowel op de verharde paden als in het grasland en bos



Wij stappen rustig verder naar volgend postje



16 opmerkingen:

  1. Hoi An.

    Geweldig uitstapje An.
    Heerlijk dat je mee kon.
    Mooi allemaal en prachtige foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekkere wandeling, mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral niet in galop gaan.. het is zo véél meer genieten geblazen!
    Fraaie uitzichten en prachtige paddenstoelen ook.. vooral die zich binnenstebuiten aan het draaien is hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nogmaals, wat maak je toch een ongekende mooie foto's !!! >@@@<

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een onverwacht vakantiegevoel...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel mooi tochtje An...!
    Even uitwaaien kan goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit uitwaaien lijkt me heerlijk. Een regio waar ik nog maar weinig geweest ben. Lijkt me er zalig te zijn! Mooie foto's, veelbelovend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alleen de naam al schellebelle:-)
    het doet mijn hart sneller kloppen,
    supermooi die dag, met erg mooie foto's
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk om zo uit te waaien.
    Mooie foto's.

    Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn vrouw is van deze streek afkomstig en we hebben er ook tien jaar gewoond, dus ik ken het daar wel een beetje. Aan de overkant van de Schelde kan je er prachtige wandelingen maken. En jij hebt er ook heel mooie foto's genomen. Deze met de kerk van Schellebelle erop is er eentje om in te kaderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schellebelle..je was hierin de buurt An...

    Wijmeers , een gecontroleerd overstromingsgebied van de schelde, waarbij men een bijzonder natuurgebied creëerde..

    ook voor mij een mooi wandelgebied..ik kijk al uit naar het vervolg

    prettige dag


    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wooow , wat een sprankelende herfstkleuren !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahahahahaha....ik had ook onmiddellijk ja gezegd
    Heerlijke kleuren en een heerlijke wandeling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het lijkt wel of België alleen máár mooie plekjes heeft. Jullie weten ze telkens wel te vinden, hè?
    Weergaloos je herfstfoto's.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!